کلیه مطالب LovelyCrypto از بهترین تریدر های حرفه ای دنیا ترجمه شده است .

محل لوگو

35 نکته مفیدبرای حرفه‌ای شدن در بورس و انجام ترید - بخش اول


35 نکته مفیدبرای حرفه‌ای شدن در بورس و انجام ترید - بخش اول

هرگز نمی‌توان روند آتی بازار را به طور 100% تشخیص داد، اما می‌توان با تحلیل تکنیکال، احتمالات را ارزیابی و براساس آنها اقدام نمود.

یادگیری تحلیل تکنیکال یکی از اساسی‌ترین کارهایی است که برای قرار گیری در مسیر حرفه‌ای شدن به آن نیاز دارید. اگر در ترید، حرفه‌ای شویم به همان اندازه که در این راه پیشرفت می‌کنیم، می‌توانیم با بهبود معاملات، بطور پیوسته بر سود خود بیافزائیم و راه ضرر و زیان را تا حد زیادی بر روی خود ببندیم.

 

1-شناخت کلی

یک معامله گر، نخست باید مارکت و جو کلی غالب بر آن  را بشناسد. متاسفانه بسیاری از افراد هنوز درک درستی از نحوه کار آن بازار سرمایه را ندارند و حتی پایه‌ترین مفاهیم را نمی‌دانند ولی با این حال شروع به معامله‌گری می‌کنند!

از مطالعه پایه‌ترین مفاهیم نگذرید، دانش‌تان را در مورد نحوه کارکرد معاملات، قوانین بازار، مفاهیم اساسی مارکت بالا ببرید.

 

2-شناخت کوینها یا گروه‌های مستعد رشد

 

به عنوان یک معامله‌گر باید تشخیص دهیم بازار کدام کوین ها مستعد رشد هستند.

 

3-مشورت مدام با فعالین حرفه‌ای بازار

 

باید به طور مرتب با فعالین حرفه‌ای بازار مشورت کنیم تا از نظرات و دیدگاه‌های آنها آگاه شویم. اینکار می‌توانند با دنبال کردن نظرات و تحلیل‌ها در کانال یا سایت‌ آنها انجام شود.

 

4-مطالعه تحلیل‌های بنیادی و تکنیکی

 

باید بطور مرتب و مداوم از دیدگاه‌های کارشناسی روز ِ تحلیل‌گران فاندامنتال و تکنیکی بازار آگاهی پیدا کنیم.

5-مطالعه دیدگاه‌های فعالین تجربی بازار

باید در حد معمول از نظرات فعالین تجربی بازار در خصوص بازار و آینده آن آگاهی پیدا کنیم. افرادی هستند که به خاطر تجربه‌های زیادی که از افت و خیزهای بازار دارند، درس‌های خوبی می‌توانند برای ما داشته باشند.

چه بسا ممکن است این افراد چیزهایی را ببینند که کارشناسان حرفه‌ای بازار به آن توجه نکرده‌اند. این افراد را می توان در تالارهای کارگزاری‌ها دید و یا نظراتشان را در گروه‌های تلگرام، تالارها و انجمن‌های بورسی و اتاق‌های گفتگو و وبلاگ‌های بورسی مطالعه کرد.

6-شناخت نظرات غالب بازار

باید بتوانید تشخیص دهید غالب بازار بیشتر روی کدام سهم‌ها یا گروه‌ها توافق دارند. در برهه‌های زمانی خاص، برخی گروه‌های بورسی محبوبیت و رشد بیشتری تجربه می‌کنند.

 

7-داشتن نقدینگی

 

وقتی که تشخیص دادیم کدام کوین ها رشد خواهند کرد باید نقدینگی لازم برای خرید سهام را در اختیار داشته باشیم.

 

آیا می‌شود همیشه نقدینگی داشته باشیم؟ بله شدنی است.

اگر کوین هایی را بخریم که از قدرت نقدشوندگی بسیار بالایی برخوردار باشند همیشه می‌توانیم آنها را بفروشیم و از نقدینگی بدست آمده، در پرپتانسیل‌ترین کوینی که فرصت خرید می‌دهند وارد شویم.

 

بنابراین خرید کوینی که نقدشوندگی بالایی دارد، خود نوعی حفظ نقدینگی است.

 

یعنی همیشه نیاز نیست پول نقد کنار بگذاریم و این مهمترین دلیلی است که کارشناسان همیشه به خرید کوین پایه و پر پتانسیل توصیه می‌کنند چون این کوینها همچون پول نقد عمل می‌کنند.

 

البته این راهکار یعنی کل پول نقد را تبدیل به کوین پر پتانسیل کردن، بهتر است فقط و فقط توسط افراد حرفه‌ای انجام شود و افراد مبتدی بهتر است همیشه در حساب خود به غیر از سبد کوین، 30 ــ 20 درصد از سرمایه را، نقد داشته باشند.

 

 

  انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 74

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

آموزش تجارت الکترونیک - ترید ارز های دیجیتال - استراتژی های حرفه ای

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما