کلیه مطالب LovelyCrypto از بهترین تریدر های حرفه ای دنیا ترجمه شده است .

محل لوگو

مدیریت ریسک در معاملات - قسمت دوم


مدیریت ریسک در معاملات - قسمت دوم

مقدار مبلغ بکار گرفته در هر پوزیشن (Position Sizing)

 

مدیریت سرمایه در فارکس

Position Sizing تعیین مقدار صحیح واحد برای خرید یا فروش یک جفت ارز است.

معامله گران قبل از هر چیزباید "مدیر ریسك" باشند ، بنابراین قبل از شروع معامله با پول حقیقی ، باید بتوانید محاسبه مقدار سرمایه در هر پوزیشن را حتی در خواب خود نیز انجام دهید!

Position Sizing به سوال مهمی پاسخ می دهد ، یعنی: هر معامله خاص چقدر از سرمایه را باید در خود درگیر نماید ؟

آیا عملی دلبخواه است؟

یا فرضا باید همیشه 5 لات یا 1 لات بخرید؟

روش های مختلفی وجود دارند که با آن می توانید تعیین کنید آن معامله چقدر بزرگ باشد. کاملاً تحت اختیار شماست که تعیین کنید حجم معامله چقدر بزرگی داشته باشد.

برای اینکه بتوانیم حجم معامله خود را محاسبه کنیم ، باید سه چیز را درنظر بگیریم:

  1. مبلغ کل موجودی حساب
  2. درصدی از آن حساب که می خواهید ریسک کنید. ما این موضوع را در بخش برنامه ریزی ریسک بررسی کرده ایم.
  3. متوقف کردن ضرر

فرمول اصلی برای محاسبه مبلغ معامله:

مبلغ معامله= (موجودی حساب * % ریسک در معامله) / Stop Loss

بیایید سناریوی زیر را تصور کنیم که در آن بطور مثال 10000 دلار موجودی داریم. ما در هر معامله 2٪ تحمل ریسک داریم و بر اساس تجزیه و تحلیل مشخص می کنیم که برای متوقف کردن ضرر 50 پیپ نیاز داریم.

با استفاده از فرمول فوق ، نتیجه می گیریم که حجم معامله ما باید 4 مینی لات باشد.

به همین سادگی!

در ادامه، در مورد دو تا از محبوب ترین استراتژی های مدیریت ریسک صحبت خواهیم کرد:

  • استراتژی مدیریت پول با مبلغ پائین
  • استراتژی مدیریت پول با نسبت ثابت

استراتژی مدیریت پول با مبلغ پائین

 

ریسک در فارکس

استفاده از "استراتژی مدیریت پول با مبلغ پائین" به معنای ریسک کردن درصدی از حساب معاملاتی شما در هر ترید بطور معمول 2٪ است.

هر خرید و فروشی که انجام می دهید ، نمی توانید بیش از 2٪ ریسک کنید.

مزیت این استراتژی این است که با افزایش موجودی حساب کاربری شما ، حجم مبلغ شما در هر ترید نیز افزایش می یابد.

با این حال ، نقطه ضعف آن نیزاین است که اگر موجودی حساب شما به طور ناگهانی دچار کاهش شود، خطر ورشکستگی حساب شما افزایش می یابد. با استفاده از استراتژی با نسبت ثابت می توانید این معایب را برطرف کنید.

استراتژی مدیریت پول با نسبت ثابت

 

ریسک بیتکوین

"استراتژی با نسبت ثابت" طوری عمل می کند که با مانده حساب شما، افزایش و کاهش می یابد.

بیایید سناریوی زیر را در نظر بگیریم:

مانده حساب شما 5000 دلار و ثابت حجم معامله شما 10 دلار در هر پیپ است. قدم بعدی که یک معامله گر هنگام استفاده از "استراتژی مدیریت با نسبت ثابت پول" استفاده خواهد کرد ، تصمیم گیری برای زمان افزایش حجم معامله است. البته این نیز می تواند با توجه به اولویت ها و تحمل ریسک کاهش یابد.

به عنوان مثال ، پس از اینکه 5000 دلار دیگر بدست آوردید، می توانید حجم هر معامله خود را دو برابر کنید ، در اینصورت حجم معامله به ازای هر پیپ به 20 دلار افزایش می یابد. این مفهوم به DELTA معروف است.

در "استراتژی مدیریت پول با نسبت ثابت"، دلتا، تعداد دفعات سودهایی را که باید بسازید تا به مرحله بعدی یعنی افزایش حجم معامله بروید، را نشان می دهد. به عبارت دیگر ، شما برای افزایش حجم معامله خود از دلتا به عنوان معیار استفاده می کنید.

شما می توانید Delta خود را در مقادیر مختلف تقسیم کنید تا مناسب تر باشد. به عنوان مثال ، می توانید برای هر 1000 دلار در حساب خود از حجم معامله 1 دلار در هر پیپ استفاده کنید. بنابراین بدیهی است اگر یک حساب 5000 دلاری دارید ، حجم معامله شما در هر پیپ 5 دلار خواهد بود. هنگامی که موجودی حساب شما پس از کسب 1000 دلار سود اضافی، رشد کرد ، زمانیکه موجودی جساب شما به 6،000 دلار رسید Position Size برای هر پیپ به 6 دلار افزایش می یابد.

شما اساساً بسته به سرمایه اولیه خود از آن نسبت افزایش استفاده می کنید.

مدیریت ریسک، قطعا مهمترین چیزی است که می توانید یاد بگیرید. در بخش بعدی ما ، تمام عوامل بسیار مهم برای مدیریت خوب ریسک را ارائه می دهیم.

چرا داشتن مدیریت خوب ریسک بسیار مهم است؟

 

آموزش ارز دیجیتال

در حالی که تجارت فارکس ( یا ارز های دیجیتال ) می تواند سرگرم کننده باشد، با یک خطر ذاتی که باید متوجه آن نیز باشید همراه است.

داشتن استراتژی مدیریت ریسک معاملاتی احتمالاً مهمترین وجه پروسه معاملاتی شما است زیرا بقای طولانی مدت را در تمام فراز و نشیب های معاملات شما را تضمین می کند.

اولویت شماره یک شما به عنوان یک معامله گر باید حمایت از اصل سرمایه باشد، زیرا سودها از خودشان مراقبت می کنند.

استفاده از کنترل ریسک در استراتژی های فارکس به شما این امکان را می دهد تا احساسات خود را کنترل کنید، زیرا شما از قبل از آغاز معامله تعیین کرده اید که به چه میزان می خواهید از دست بدهید.

 

مدیریت ریسک به شما این امکان را می دهد تا از آن طریق هوشمندانه ترید کنید و و این انعطاف پذیری را می دهد تا انتخاب کنید تا در هر معامله چه مقدار حاضر به ریسک هستید و این کار به شما اجازه می دهد تا ضرر خود را به حد اقل و سود را به حد اکثر برسانید.

اگر اصول مدیریت ریسک را که از طریق این راهنما آموزش داده شد را اعمال کنید ، شانس بسیار بیشتری برای باقی ماندن در تجارت فارکس ( یا ارز های دیجیتال ) خواهید داشت. به هر حال رعایت نکردن هر کدام از قوانین مدیریت سرمایه پتانسیل آنرا دارد تا به کلی تجارت فارکس ( یا ارز های دیجیتال ) شما را از بین ببرد.

سخن آخر

نداشتن یک استراتژی مدیریت ریسک معاملاتی ، اساساً کل سرمایه معاملاتی شما را به خطر انداخته و خطر بسیار برای رسیدن به کال مارجین را در پی دارد. تجارت هوشمندانه همچنین بدان معنی است که برای بقا در طولانی مدت باید نسبت ریسک به سود معاملات را حداقل 1: 2 در نظر بگیرید.

مدیریت سرمایه بارها ثابت کرده است که یک استراتژی باخت را به یک استراتژی برنده تبدیل می کند. بنابراین برای غلبه بر محدودیتهای استراتژی معاملاتی خود باید روی استراتژی مدیریت ریسک معاملاتی خود تمرکز کنید.

 

مشاهده قسمت اول

  انتشار : ۳ فروردین ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 187

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

آموزش تجارت الکترونیک - ترید ارز های دیجیتال - استراتژی های حرفه ای

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما