کلیه مطالب LovelyCrypto از بهترین تریدر های حرفه ای دنیا ترجمه شده است .

محل لوگو

3 اشتباه رایج در کریپتو ها


3 اشتباه رایج در کریپتو ها

استخراج بیت کوین        بیت کوین چیست pdf        چگونه بیت کوین بخریم

 

 

 

اشتباه اول: من ریپل (Ripple) را خریداری می کنم زیرا قیمت آن در مقایسه با اتریوم (Ethereum) نسبتاً ارزانتر است.

 

سطح مقاله : مبتدی، متوسط

بازار مالی : ارز های دیجیتال ( بیتکوین و غیره )

درجه اهمیت : متوسط

 

یک اشتباه معمول تازه کارها ، انتخاب بر اساس قیمت کوین است نه سبد بازار. درست همانطور که عملکرد یک شرکت را با سبد بازار ارزیابی می کنید ، یعنی با ضرب کردن تعداد سهام در قیمت هر یک سهم ، همین کار را برای Altcoins نیز انجام می دهند. تعداد کوین های موجود در گردش را در قیمت یک کوین ضرب می کنند. خرید یک کوینی با قیمت پایین ، مانند ریپل ، صرفا تأثیری روانی بر خریداران دارد. هیچ تفاوتی ندارد که آیا یک ریپل برابر با یک دلار باشد ، و یک میلیارد ریپل وجود داشته باشد ، یا اینکه یک ریپل برابر با هزار دلار باشد و یک میلیون واحد ریپل وجود داشته باشد. نتیجه کلی این است که قیمت ریپل چندان دست خوش تغییر نخواهد بود. بنابراین ، از این پس ، هنگام بررسی کوین ها برای سرمایه گذاری در CoinMarketCap ، بیشتر به استحکام و اعتبار که همان سبد بازار است نگاه کنید و کمتر روی قیمت یک کوین تمرکز کنید.

اشتباه دوم: تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید

کریپتو ها واقعا غیرقابل پیش بینی هستند. با اینکه این بازار قابلیت جمع آوری سود صد ها درصدی را دارد، از طرفی هم در مواقعی شدیدا مقاومت می کند و باعث از بین رفتن ده ها میلیارد دلار می شود. آخرین مورد این مقاومت به بحران کرونا در جهان بر می گردد.

هنگامی که بیت کوین ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست می دهد ، Altcoin ها نیز معمولاً به دنبال بیت کوین حرکت می کنند. ریاضیات ساده نشان می دهد که اگر دامپینگ در مورد بیت کوین صورت بگیرد، حتی نگه داشتن بخشی از پرتفوی در Altcoin ها، مانند Ethereum و Litecoin ، معمولاً برای جلوگیری از کاهش ارزشی سبد شما ناکافی خواهد بود.

در سال 2015 و ابتدای سال 2016 ، هنگامی که بیت کوین جایگاه و اعتبار ویژه ای پیدا کرد، حدود 300 دلار به ازای هر BTC خرید و فروش می شد، و به بازی ای منجر شد که برای بدست آوردن بیت کوین بیشتر با آلت کوین ها مبادله شود. انتظار می رفت که بیت کوین در آینده رشد بیشتری کند (اثر پیگمالون). داشتن یک دارایی پایه نسبتاً بی ثبات ، مانند بیت کوین ، نیاز ما را برای مقایسه عملکرد پرتفوی ما از نظر ارزش بیت کوین و ارزش دلار را افزایش می داد، بسیاری از معامله گران تعداد بیت کوین خود را کاهش دادند (دور از ذهن نبود وقتی اتریوم 70 درصد از ارزش خود را در بالاترین قیمت در زمان بیت کوین ، کاهش داد ...) اگرچه بیت کوین بازده خوبی نسبت به دلار داشت. رشد بیت کوین درآمد زیادی برای بازار کریپتو ایجاد کرد و باعث شد ارزش کل بازار آن در طی سال قبل آن 30 برابر افزایش یابد!

به عنوان تریدر ، مهم است که بیت کوین را به عنوان دارایی پایه خود نگه دارید ، بلکه ارزش دلار را فراموش نکنید و گاهی نیزسود کسب کنید.

همیشه باید تصویر بزرگتری از بازار را ببینید – کریپتو ها تنها یک ردیف از گزینه های سرمایه گذاری شما هستند. همچنین بازارهای سهام ، املاک و مستغلات ، اوراق قرضه و فرصتهای سرمایه گذاری بسیاری دیگر وجود دارند. این مهم است که ریسک را در بین پرتفوی کریپتوی خود همانند سبد سرمایه گذاری های زندگی خود تقسیم کنید.

اشتباه سوم: قیمت بیت کوین بسیار افزایش یافته است ، بنابراین من Litecoin را خریداری می کنم

همانطور که در بالا گفته شد ، دو روش برای بررسی سرمایه گذاری در Altcoin ها وجود دارد – پرداخت با بیت کوین و یا پرداخت با دلار آمریکا. در نظر داشته باشید که این اشتباه رایجی در بین کسانی است که قطار بیت کوین را از دست داده اند و به دنبال خرید آلت کوین ها با دلار آمریکا می باشند. این قبیل سرمایه گذاران از آنجائیکه کریپتو ها را با پرداخت فیات خریداری کرده اند، پایه سرمایه گذاری آنها بر مبنای دلار خواهد شد. (در حالیکه می بایست با بیت کوین هایی که قبلا در اختیار داشتند این مبادلات را انجام می دادند).

به نمودار Litecoin زیر نگاهی بیندازید که عملکرد آن را از مارس تا دسامبر 2017 نشان می دهد:

 

آموزش بیت کوین

 

خط زرد نشان دهنده نسبت قیمت Litecoin به ارزش بیت کوین است ، رنگ سبز نسبت قیمت دلار به Litecoin را نشان می دهد ، خط آبی نشان دهنده نسبت کل بازار لایت کوین به دلار است.

اگر بر پایه قیمت بیت کوین به نمودار نگاه کنیم، اولین فرض مبنی بر اینکه ارزش Altcoin هنگام افزایش ارزش بیت کوین کاهش می یابد صحیح است. پی نوشت: همیشه این امر صادق نبوده؛ وقتی چین مبادلات کریپتو ها را غیرقانونی اعلام کرد ، سرمایه از همه کریپتو ها خارج شد - بیت کوین کاهش یافت و Altcoin ها حتی بیشتر کاهش یافتند.

ولی اگر با دید پایه دلاری به نمودار نگاه کنید - قیمت Litecoin به همراه بیت کوین (اما کمتر) افزایش یافته است. با اشاره به موضوع اشتباه سوم "بیت کوین بسیار افزایش یافته است ، من Litecoin را خریداری خواهم کرد" ، Litecoin را با اکسچنج FIAT خریداری می کنیم (یا تبدیل به بیت کوین ، سپس بلافاصله تبدیل آن به لایت کوین). نمودار اینطور به ما نشان می دهد که وقتی قیمت بیت کوین دچار افت می شود بنابراین نسبت لایت کوین به دلار نیز به همان ترتیب دچار افت می شود. (اگرچه از نظر درصدی احتمالاً می تواند کمتر باشد ، اما باز هم دچار افت خواهد شد).

به همین دلیل همیشه توصیه می شود که تبادلات آلت کوین ها تا حد امکان با بیت کوین انجام شود. جهت این کار باید از طریق صرافی های آنلاین اقدام کنید. صرافی های معتبری همچون Binance و KuCoin از مراکز معتبر جهت تبادل ارز های دیجیتال می باشند. برای آغاز اگر تازه کار هستید باید نکات بسیاری بخصوص در زمینه امنیت فرا بگیرید و بعد آغاز به سرمایه گذاری و یا خرید و فروش نمائید.

  انتشار : ۱۱ فروردین ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 42

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

آموزش تجارت الکترونیک - ترید ارز های دیجیتال - استراتژی های حرفه ای

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما