کلیه مطالب LovelyCrypto از بهترین تریدر های حرفه ای دنیا ترجمه شده است .

محل لوگو

اصطلاحات کریپتوکارنسی ها


اصطلاحات کریپتوکارنسی ها

اصطلاحات کریپتوکارنسی ها که باید بدانید


 

ATH All-Time High

بالاترین قیمت به دست آمده از یک دارایی ، ATH Bitcoin برابر با 19،800 دلار است (در زمان نوشتن این مطلب). ATH در تاریخ 26 دسامبر 2017 بدست آمد. نقطه مقابل ATH ، ATLاست که یعنی کمترین قیمت در کل زمان ها است.

کوین های آلترناتیو Altcoins

به غیر از ارزرمزنگاری شده بیت کوین ، هزاران ارز رمزنگاری شده دیجیتالی دیگر نیز وجود دارند که براساس فناوری blockchain  بنا شده اند.

هر کوین منحصر به فرد بودن و نوآوری خود را به ارمغان می آورد. اکثریت قریب به اتفاق آلت کوینها به رسمیت شناخته نمی شوند و از حجم معاملات روزانه و سرمایه گذاری در بازار نسبتاً کمی برخوردار هستند. با این حال ، نمونه های مختلفی از کوین های آلترناتیو مانند اتریوم و ریپل با نقدینگی و معاملات مناسبی در برابر ارز های FIAT وجود دارند. با گذشت سالها ، از هزاران آلت کوین ، بسیاری از آنها ارزش های خود را از دست داده اند و ناپدید شدند.

Bitcoin Maximalist

چنین اشخاصی صرفا و به طور جدی به بیت کوین اعتقاد دارند. معمولاً ، Maximalist ها آلت کوین های فرعی دیگر را بی ارزش و غیر ضروری یا "shitcoin" می نامند.

Block Reward

جبران خسارت وارده به ماینر ها برای اعتبارسنجی موفقیت آمیز معاملات جدید و رکورد آنها در بلاک چین.

Blockchain

بلاک چین را می توان به عنوان یک فایل اطلاعاتی عظیم توصیف کرد که لیست کلیه معاملات انجام شده را نشان می دهد. Blockchain قلب شبکه بیت کوین است و به عنوان نوعی دفتر کل بکار می رود.

Centralized Crypto Exchange CEX

صرافی کریپتو یک پلتفرم معاملات آنلاین است که در آن می توانید ارزرمزهای پایه و پول FIAT را معامله کنید. Centralized به این معنی است که مبادله توسط یک نهاد خاص اداره می شود و کنترل کامل بر آن را حفظ می کند.

بیشترمراکز مبادلات کریپتو فقط معاملات ارز ررمز گذاری را به ارزرمزپایه را مجاز می دانند. با این حال ، صرافی های بزرگ امکان معاملات کریپتو با فیات را نیز فراهم می کنند. محبوب ترین صرافی ها Binance ، Coinbase ، Kraken ، Bitstamp و BitFinex هستند.

DAO

DAO یا سازمان خودمختار غیر متمرکز ، سازمانی است که بدون دخالت دولت مرکزی کار می کند و معمولاً توسط سهامداران اداره می شود ، که دارای مجموعه ای شفاف از قوانین رمزگذاری در یک برنامه رایانه ای است.

DAO Hack معروف: در سال 2016 ، یک هکر یک روزنه ای در کد نویسی پیدا کرد و از آن برای به سرقت بردن اتریوم استفاده کرد. در تنها چند ساعت ، بیش از 3.6 میلیون ETH به سرقت رفت ، یا به عبارتی در آن زمان 70 میلیون دلار. در واکنش ، ETH تنها در یک روز بیش از 30٪ سقوط کرد.

dApps

dApps یا اپلیکیشن های غیر متمرکز ، برنامه هایی هستند که با فناوری بالای blockchain ساخته شده اند ، بدون اینکه مقامات مرکزی دخالتی داشته باشند.

DEX

DEX یا صرافی غیرمتمرکز ، صرافی ای است که بدون مجوز دولت مرکزی فعالیت می کند - هیچ شرکتی آن را اداره نمی کند. برخی از مزایای استفاده از DEX نسبت به CEX در سطح امنیتی آن است – رخنه کردن در آنها مشکل تر و همچنین مقررات سخت تری دارند.

DeFi

یا همان عدم تمرکز مالی ، یک سیستم پولی جدید است که بدون دخالت یک نهاد متمرکز بر روی بلاک چین عمومی ساخته شده است.

Digital Address

دنباله ای از 27 تا 34 حرف و عدد. هر آدرس منحصر به فرد است. در اینجا مثالی از آدرس دیجیتال آورده شده است: 135sti2R9ZooiGrFFRJxYGeDvF5Uvjj7JK.

آدرسهای دیجیتال نماینده کیف پولهای کریپتوکارنسی هستند. برای ارسال ارزهای دیجیتال یا پول ، باید از آدرس دیجیتال گیرنده استفاده کنیم.

Digital Wallet

کیف پول دیجیتال اپلیکیشنی است که بر روی یک رایانه شخصی ، یک تلفن همراه یا یک سرور از راه دور نصب شده و امکان ذخیره ارزهای دیجیتال را تسهیل می کند. بیشتر کیف پولهای دیجیتال برای ذخیره بیت کوین ساخته شده اند. یک کیف پول دیجیتالی از آدرس های عمومی و همچنین کلیدهای خصوصی برای نگهداری وجوه شخصی استفاده می کند.

 

امن ترین کیف پول های دیجیتال ، کیف پول های کاغذی یا کیف پول های سخت افزاری مانند Trezor و Ledger هستند.

FIAT

هر ارزی که توسط دولت یا کشوری پشتیبانی می شود. در اصل ، انواع پول هایی است که می شناسیم و روزانه از آنها استفاده می کنیم (USD ، یورو ، CAD ، و غیره).

FOMO

FOMO مخفف "ترس از دست دادن" است ، اصطلاحی که ترس شخص را از ورود به موقعیت معاملاتی برنده نشان می دهد.

FUD

FUD مخفف ترس ، عدم اطمینان و تردید است. این کلمه خبر بد درباره کریپتو را منتقل می کند ، که به طور مداوم توسط مطبوعات سنتی پخش می شود و هدف آن ایجاد وحشت گسترده است. FUD می تواند به موضوعات نظارتی بیت کوین ، شایعات مربوط به ممنوعیت ارز رمز ها و موارد دیگر مربوط شود.

HODL

HODL اشتباه دیکته ای در کلمه انگلیسی "Hold" است. هودلرها به بیت کوین اعتقاد دارند و بدون در نظر گرفتن قیمت آن ، در درازمدت ، حتی برای همیشه ، آن را نگه می دارند. HODL برای اولین بار در طول بروز حباب کریپتو در دسامبر 2013 مورد استفاده قرار گرفت.

Halving

یک فرآیند از پیش تعیین شده ای است که پاداش ماینر ها برای ضبط و تأیید معاملات با بلوک های جدیدی که به blockchain اضافه می شود ، را نصف می کند. نصف شدن بیت کوین هر چهار سال یک بار اتفاق می افتد. نیمه بعدی در تابستان سال 2020 اتفاق می افتد.

KYC

KYC مخفف "مشتری خود را بشناسید" ، فرایندی است که به دلیل مقررات از کاربران خواسته شده اطلاعات هویتی را ارائه دهند. این موارد شامل اسکن گذرنامه ، اثبات آدرس و تأیید وب کم آنلاین می شود.

Market Cap

سبد بازار ، نشانگر قیمت فعلی یک ارز رمزنگاری شده است که در تعداد کل کوین های موجود در بازار (موجودی در گردش) ضرب می شود. بیت کوین کریپتوئی با بالاترین سبد بازار است.

Miner - Mining

استخراج فرآیند ایجاد بیت کوین های جدید است. استخراج معادن توسط ماینر انجام می شود که معادلات پیچیده را حل می کنند. ماینری که سریعترین معادله را حل می کند ، پاداش (هزینه) معامله را دریافت می کند و آن را به بلوک اضافه می کند.

به طور متوسط ، هر 10 دقیقه یک بلوک جدید به شبکه بلاک چین اضافه می شود.

استخراج بیت کوین در سالهای اولی با کامپیوتر شخصی انجام می شد. ولی در حال حاضر عملیات ماینینگ در بین کمپانی های عظیم ماینینگ تقسیم شده است.

استخراج معادن فقط به بیت کوین محدود نمی شود بلکه آلت کوین های دیگر معروف به POW (Proof-Of-Work) نیز با استخراج بدست می آیند.

Bitcoin to the Moon

Moon اصطلاحی است که برای توصیف دارایی ای که قیمت آن به طور چشمگیری رشد می کند ، می گویند "Bitcoin to the Moon ".

Proof-of-Stake PoS

این اجماع الگوریتمی به کاربران امکان می دهد بسته به تعداد سکه هائی که موجود دارند ، تصمیم بگیرند که چه کسی بلوک بعدی را تأیید کند. دارندگان توکن ها برای تأمین امنیت شبکه و دریافت پاداش در ازای آن ، توکن ها را قفل می کنند.

Private Key - Seed

هر آدرس عمومی یا دیجیتال دارای یک کلید خصوصی منحصر به فرد است که برای دسترسی به وجوه لازم است. اینجا یک مثال برای یک کلید خصوصی آورده شده است: 6AkL0TJAuKcucHGqWVfUIa4g1haE0ilcm7eWUDo..fd + PpzdCJf1s4WdsK.

یک کلید خصوصی معمولاً به صورت مرتب تر و با عبارت Seed نمایش داده می شود. Seed ترکیبی از 12 یا 24 کلمه است.

Pump & Dump

P&D را به عنوان یک تورم ناگهانی در قیمت یک "دارارئی" (pump) و به قیمت اولیه برگشتن همان دارائی در مدت زمانی حتی کوتاه تر (dump) می نامند.

هرچه حجم معاملات و نقدینگی کمتر باشد ، پمپاژ و ریزش کوین راحت تر است. از این رو ، معمولاً ارزهای رمزپایه با حجم سبد های پایینتر برای P&D انتخاب می شوند.

Satoshi

ساتوشی کوچکترین واحد یک بیت کوین است. یک Satoshi 0.00000001 یک بیت کوین است. این نام را به اسم Satoshi Nakamoto ، خالق ناشناس بیت کوین قرار داده اند.

دلیل 8 فاصله اعشاری به این دلیل است که Satoshi Nakamoto برنامه ریزی کرده بود که حتی اگر بیت کوین به قیمت بیش از یک میلیون دلار برسد ، از بیت کوین به عنوان ارز روزمره استفاده شود.

Shitcoin

Shitcoin یک نام مستعار برای altcoin هائی است که هیچ محصول کاری و ارزش واقعی ندارند. Shitcoin بیشتر توسط بیت کوین ماکسیمالیست ها استفاده می شود تا اغلب آلت کوین ها را توصیف کنند.

Market Cap

سبد کل بازار ، یا سرمایه گذاری ، ترکیبی از کل ارزرمزهای پایه است.

Bitcoin Whale

اشخاص یا نهادهائی که صاحب مبالغ انبوهی از بیت کوین هستند که می توانند به تنهایی بر قیمت بیت کوین با خرید یا فروش انبوه تأثیر بگذارند.

Whitepaper

Whitepaperیک گزارش یا راهنمای معتبری است که به منظور آگاهی خوانندگان در مورد مشخصات یک پروژه رمزنگاری شده تازه ایجاد شده است. میشه گفت برابر با یک پلن تجاری در حوزه مالی سنتی است. WP توسط تیم پروژه نوشته می شود و معمولاً فصلهایی در مورد حل مشکل ، توکن ، تیم و جنبه های فنی پروژه دارد.

  انتشار : ۱۳ فروردین ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 156

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

آموزش تجارت الکترونیک - ترید ارز های دیجیتال - استراتژی های حرفه ای

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما