کلیه مطالب LovelyCrypto از بهترین تریدر های حرفه ای دنیا ترجمه شده است .

محل لوگو

استراتژی رایگان فارکس - استراتژی اسکالپ با ابر کومو و کندل های هیکن آشی


استراتژی رایگان فارکس - استراتژی اسکالپ با ابر کومو و کندل های هیکن آشی

استراتژی اسکالپ با ابر کومو و کندل های هیکن آشی

 

همانطور که از نام استراتژی پیداست ما تنها از ابر کومو از اندیکاتور ایچیموکو و کندل های هیکن آشی و بدلیل انجام معاملات اسکالپ فقط از چارت 1 و 3 دقیقه استفاده خواهیم نمود . به دلیل اینکه قصد دارم در این کتابچه فقط به معرفی استراتژی معاملاتی پرداخته شود و همچنین دوره های ویدیویی و کتاب ها و منابع بسیار ارزشمندی به فارسی درباره ایچیموکو وجود دارد ، از معرفی و ساختار کلی ایچیموکو صرفنظر می کنم و پیشنهاد میکنم حتما با ساختار کلی و اجزای ایچیموکو نیز اگر آشنایی ندارید حتما به مطالعه آن بپردازید .

 

  استراتژی و توضیحات زیر بطور کامل از سایت مربوطه به عنوان استراتژی رایگان فارکس آورده شده که در این مطلب توضیحاتی با فونت قرمز روی آن اضافه شده است.  

 

دو استراتژی اسکالپ با اجزاء ایچیموکو

ما در این دو روش از تنظیمات و مقادیر پیشفرص اندیکاتور ایچیموکو که در پلتفرم معاملاتی بروکر فارکس شما وجود دارد استفاده نخواهیم کرد . در این روش مقادیر مورد استفاده ما 34 ، 15 ، 6 می باشد . این مقادیر به منظور استفاده از حرکات سریع و فقط برای انجام معاملات بصورت اسکالپ در نظر گرفته شده است.

در این استراتژی 2 روش برای ورود به معامله وجود دارد که میتوانید برای کسب سود از آن بهره ببرید. در تصویر زیر شما نمای کلی این اندیکاتور را بر روی چارت به عنوان نمونه می توانید مشاهده کنید:

 

آموزش فارکس

 

در این چارت من بخاطر راحتی کار و بررسی دقیق تر از اندیکاتور هیکن آشی اسموت استفاده کرده ام.

اسکالپ با ابر کومو و کندل های هیکن آشی

در روش اول چه برای معاملات خرید و فروش ، ما منتظر یک بریک اوت ابر کومو و چیکو و کندل های هیکن آشی می مانیم و به محض بسته شدن کندل مورد نظر وارد معامله خرید یا فروش خواهیم شد . فراموش نکنید که این روش بهترین بازدهی را در هر دو تایم فریم های یک و 3 دقیقه دارد ، اما بنا به تجربه بر روی چارت های سه دقیقه میزان خطای کمتری مشاهده می شود و معاملات بیشتری را می توان با سود به سرانجام رساند.

مثال شماره 1:

آموزش فارکس

در مثال شماره یک ، شما یک موقعیت مناسب برای خرید را می توانید مشاهده کنید و در مثالی دیگر یک موقعیت مناسب بر حسب این روش ساده بروی یورو به دلار آمریکا را ببینیم :

 

آموزش فارکس

 

همانطور که مشاهده می نمایید اصول ورود به معامله در این روش و بنابر بریک اوت ابرهای ایچیموکو بسیار ساده هست ، باید شاهد بریک اوت چیکو و کندل های هیکن آشی از ابر کومو در یک زمان باشیم . در این روش ما حد سود را برای چارت 3 دقیقه معمولا 9 – 10 پیپ و برای چارت 1 دقیقه بین 5 تا 9 پیپ در نظر میگیریم.

در این روش برای بهترین بازدهی ما نسبت ریسک به ریوارد را 1:1 (Risk:Reward) در نظر میگیریم . بدینصورت که اگر حد سود 9 پیپ را در نظر داریم. حد ضرر را نیز 9 پیپ قرار می دهیم و یا اگر حد سود را 6 پیپ در نظر گرفته ایم حد ضرر ما نیز 6 پیپ باید محاسبه و قرار داده شود .

یادداشت نگارنده : البته مناسب ترین ریسک به ریوارد بصورت معمول 1:2 می باشد یعنی اگر قرار است بر حسب استراتژی معاملاتی خود 10 پیپ سود بدست بیاریم حد ضرر ما باید 5 پیپ باشد . اما در این روش و بازنگری آن به مدت طولانی در ساعت های مختلف بازار ، بهترین نتیجه و از آنجا که هدف ما در این روش معاملات کوتاه مدت بصورت اسکالپ می باشد بهترین ریسک به ریوارد متناسب با این روش همان 1:1 می باشد.

 

   توضیح : این استراتژی به عنوان استراتژی رایگان جهت بازار فارکس معرفی شده است. بسیاری از بروکر ها اجازه فعالیت اسکالپ را نمی دهند، از طرفی نسبت ریسک به ریوارد خارج از استاندارد است و روش مطلوبی برای تریدر ها نمی باشد. اگر ابر کومو  و کندل های هیکن آشی را یاد بگیرید روش های بهتری را می توانید برای سود مناسب طراحی کنید. ما در بخش استراتژی های غیر رایگان برای فارکس و همچنین بیت کوین، با استفاده از ابر های کومو طراحی کرده ایم که در آینده روی وبلاگ قرار خواهیم داد. استراتژی ارائه شده دارای توضیحات کافی ، برنامه ، نقاط ورود و خروج و حدود ضرر می باشد که متاسفانه در این استراتژی که نویسنده ارائه کرده است اطلاعات مبهم و غیر حرفه ای ارائه شده است.   

 

اسکالپ با ابر کومو ، تنکن سن و کیجن سن

در روش دوم این استراتژی معاملاتی برخلاف روش اول که فقط با ابرهای کومو سر و کار داشتیم ، از برخورد تنکن سن و کیجن سن هم بهره می بریم و روش ورود ما به معامله با توجه به آنها نیز خواهد بود .

یعنی برخورد تنکن سن و کیجن سن بالای ابر کومو در زمانی که قیمت بالای کومو می باشد (برای ورود به معامله خرید Buy) و یا زمانی که تنکن سن و کیجن سن همدیگر را در پایین ابر کومو قطع می کنند و قیمت در زیر ابر کومو می باشد (برای ورود به معامله فروش).

در واقع در ساختار اصلی و بدنه و اساس ایچیموکو ، این برخورد های تنکن سن و کیجن سن در بالا و پایین کومو به عنوان یک تایید قوی به حساب می آیند و معمولا نتیجه و برآیند بهتری را برای ما به ارمغان خواهد آورد. در ادامه نیز با قراردادن دو مثال برای درک بهتر این موضوع همراه شما هستم .

مثال شماره سه – یورو به ین در چارت 3 دقیقه . برخورد و قطع کردن تنکن سن و کیجن سن:

 

آموزش فارکس

 

مثال شماره چهار – دلار آمریکا به دلار کانادا در چارت 1 دقیقه . برخورد و قطع کردن تنکن سن و کیجون سن

 

آموزش فارکس

در این روش دوم نیز تعیین حدضرر را همانند روش اول در نظر میگیریم . یعنی به نسبت ریسک به ریوارد 1:1 . یعنی حد ضرر شما باید برابر با حد سود شما در نظر گرفته شود. پس اگر شما حد سود خود را 9 پیپ در نظر گرفته اید حد ضرر شما نیز 9 پیپ باید قرار داده شود.

و باز هم تاکید میکنم که در هر دو روش برای چارت 1 دقیقه بطور میانگین 5 – 9 پیپ حد سود در نظر میگیریم و برای چارت 3 دقیقه نیز 10 پیپ.

گاهی اوقات شما می توانید حتی بیشتر از این تعداد پیپ را در یک معامله بدست آورید ولی بنده معتقدم که پایبندی به یک اصول ثابت در بلندمدت نتیجه بهتری را برای شما به همراه خواهد داشت. و توصیه بعدی من به شما نیز تکرار این مساله است که بهترین نتیجه را در این روش بر روی چارت 3 دقیقه می توانید مشاهده کنید. البته شما می توانید با خروج بخشی از معامله با سود مثلا 50 درصد حجم معامله خود و ریسک فری کردن معامله (قرار دادن حد ضرر در نقطه ورود به معامله) در صورتی که روند را موافق خود میبینید همراه روند و دنباله رو آن باشید و سود بیشتری کسب کنید .

جفت ارزها و مدیریت سرمایه در این روش چگونه است ؟

از آنجا که در این استراتژی ما بصورت کوتاه مدت و اسکالپ به انجام معامله می پردازیم بهتر است معاملات ما معطوف به جفت ارزهای اصلی باشد که هم بیشترین نوسانات را دارند و فرصت های معاملاتی بهتر و بیشتری را برای ما رقم خواهد زد و هم اسپرد کمتری دارند . بطور کلی سعی نمایید بر روی جفت ارزهایی به انجام معامله بپردازید که اسپرد با احتساب کمیسیون (در صورتی که بروکر شما در کنار اسپرد کمیسیون هم از شما می گیرد) کمتر از 3 پیپ باشد.

با توجه به جفت ارزی که قصد معامله بر روی آن را دارید سعی کنید بهترین ساعات معاملاتی را برای خود مشخص نمایید . در صورتی که می توانید در تمامی ساعات معاملاتی طول هفته به انجام معامله بپردازید . مثلا من در ساعات بازار نیویورک بهترین بازدهی را داشته ام و کمترین میزان سیگنال منفی .

در کنار رعایت اصل مدیریت سرمایه شما میتوانید بعد از کسب تجربه بیش از یک چارت رو در نظر بگیرید و بر روی چندین جفت ارز به انجام معامله بپردازید . اما موجودی حساب خود را در نظر داشته باشید و میزان ریسکی که می توانید متقبل شوید . و سعی نمایید بیشتر از 1 درصد از موجودی بالانس خود را در یک معامله ریسک ننمایید . چون همیشه بازار آنگونه که ما انتظار داریم پیش نخواهد رفت و بهتر است که با مدیریت سرمایه و ریسک مناسب همواره در یک مسیر مثبت و رو به جلو پیش برویم .

و همچنین بهتر است که شما برای هر روز خود یک هدف معقول و مناسب در نظر بگیرید مثلا 40 ، 50 ، 60 پیپ و در صورتی که به تارگت خود رسیدید ، ترید را در آن روز متوقف کنید و سعی کنید در کنار خانواده خود باشید ، به تفریح و یا ورزش بپردازید و از زندگی خود لذت ببرید . هیچگاه سعی نکنید با بازارهای معاملاتی بجنگید فرصت ها همیشه هست و فراموش نکنید سلامتی جسمی و ذهنی یک معامله گر به اندازه دانش و تجربه او حائز اهمیت می باشد .

سعی کنید در صورتی که در یک روز اگر حدود 3 معامله ضرر ده داشتید در آن روز از ادامه و انجام معامله بپرهیزید . سعی کنید ساعاتی رو از چارت دور باشید و اگر فرصت کردید و در زمانی که ذهن شما آرام گرفت با آرامش به بررسی دلایل معاملات ضرر ده بپردازید . البته یک معامله گر موفق ، هم به بررسی دلایل شکست یک معامله و هم دلایل موفقیت معاملات روزمره خود میپردازد که این امر با داشتن یک ژورنال معاملاتی روزانه میسر خواهد بود .

و از آنجا که معاملات شما بصورت اسکالپ می باشد و نه تحلیل های تکنیکالی و فاندامنتالی میان مدت و بلند مدت اکیدا توصیه میکنم که در زمان های خبر های مهم و داری اهمیت متوسط رو به بالا از انجام معامله بپرهیزید چون اکثر بروکرها شرایط و مقررات خاصی رو برای معاملات در این زمان های خبر دارند که هم می تواند شما را محدود کند با توجه به افزایش اسپرد و … موجب لمس حد ضرر شما شود و هم معامله در زمان خبر خود نیازمند دانش و استراتژی مختص خود می باشد ، که به همگان توصیه نمی گردد.

درست است که معاملات ما بصورت اسکالپ می باشد اما بهتر است که حداقل نیم نگاهی به روند کلی جفت ارز مورد معامله در تایم های بالاتر بپردازیم و سعی کنیم که با فیلتر کردن معاملات خود در جهت روند از تعداد معاملات ضررده خود بکاهیم . و از انجام معامله در بازار رنج و نوسانات کم نیز بپرهیزیم.

و در نظر داشته باشید که در معاملات اسکالپ توجه به نقاط کلیدی و مهم بازار همچون حمایت و مقاومت ها تاثیر بسیاری در کارنامه موفقیت شما دارد.

 

  انتشار : ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 676

برچسب های مهم

آموزش تجارت الکترونیک - ترید ارز های دیجیتال - استراتژی های حرفه ای

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما