کلیه مطالب LovelyCrypto از بهترین تریدر های حرفه ای دنیا ترجمه شده است .

محل لوگو

استراتژی رایگان فارکس - استراتژي Magic Breakout


استراتژی رایگان فارکس - استراتژي Magic Breakout

استراتژي Magic Breakout، یک سیستم فارکس بسیار ساده ولی سوده!

 

 

شکست یا Breakout (بریک اوت) چیست ؟

 

شکست یا Breakout (بریک اوت) زمانی اتفاق می افتد که قیمت از یک قله یا دره مهم به سمت بالا (برای قله ها) و یا به سمت پایین (برای دره ها) حرکت کرده و قله یا دره جدیدی را می سازد.

 

آموزش فارکس

 

به نظر ساده می رسد. بسیاری از تریدرها از همین استراتژی معاملاتی ساده، برای معاملات خود استفاده کرده و به سود رسیده اند. این تریدرها، معمولا سفارش خود را از نوع Buy Stop در محلی بالاتر از قله اصلی قبلی و یا از نوع Sell Stop در محلی پایین تر از دره اصلی قبلی می گذارند. و منتظر عبور قیمت از قله یا دره قبلی می مانند تا بریک اوت اتفاق افتد. در صورتیکه قیمت نتواند از سقف یا کف قبلی عبور کند و در جهتی مخالف حرکت کند، این سفارشات را لغو نموده و منتظر موقعیت های بعدی میشوند. دلیل استفاده از این استراتژی، حرکت پرشتاب قیمت پس از بریک اوت می باشد که معمولا اتفاق می افتد. اما همیشه هم اینطور نیست. بسیاری از مواقع بریک اوت های اشتباه (False Breakout) خواهیم داشت که ریسک از دست دادن سرمایه را زیاد می کند.

 

آموزش فارکس

 

راز پشت پرده شکست (بریک اوت) اشتباه

بسیاری از اوقات، قیمت از یک قله مهم عبور کرده، سفارش خرید را فعال نموده و بلافاصله در جهت مخالف حرکت کرده و استاپ لاس تعیین شده را نیز فعال می کند که منجر به ضرر میشود. ضررهای کوچک ذاتا

مشکلی ندارند و هر تریدری با ضررهای اینچنین مواجه می شود. ضرر جزئی از معاملات است و باید پذیرفته شود. اما یک تریدر موفق، تعداد معاملات پرسود بیشتری نسبت به تعداد معاملات با ضرر خود دارد و به مرور زمان این نسبت بیشتر نیز می شود. ما طی ده سال گذشته سیستم های مبتنی بر بریک اوت زیادی را بر روی بیشتر جفت ارزها مطالعه و امتحان نموده ایم. بیشتر این بریک اوتها اشتباه بوده اند و یا به سودهای خیلی ناچیزی ختم شده اند. به طور قطع و یقین، هر سیستمی که فقط بر اساس بریک اوت ساخته شده باشد، نمی تواند به طور مستمر سودده باشد. بنابراین تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را که بانکها و مؤسسات مالی بزرگ تمایل ندارند شما آنها را بدانید، گردآوری نماییم!

یک بانک بزرگ، سرمایه کافی برای به حرکت درآوردن بازار برای یک مدتی را دارد. زمانیکه قیمت به یک قله نزدیک می شود، بانکها و معامله گران آنها، بلافاصله سفارشات خرید با حجم بسیار بالا (در حد میلیون ها دلار) ثبت نموده و باعث می شوند بازار در حد چند پیپ با سمت بالا حرکت نماید. در این زمان است که سفارشات خرد دیگر معامله گران نیز با عبور قیمت از قله فعال می شود و باز هم چند پیپ دیگر به سمت بالا حرکت می کند. در این زمان است که بانکها با استفاده از چند پیپ سود حاصله، سفارشات بزرگ خود را بسته میلیونها دلار خود را برداشت می کنند و باعث می شوند جهت حرکت قیمت تغییر کند. بانکها معمولا این کار را چندین بار در طول روز انجام میدهند.

راه حل چیست؟! راه حل، ورود به بریک اوت قبل از سایر معامله گران است!

در اینجا می خواهیم از اندیکاتور CCI نیز جهت تشخیص بریک اوت استفاده نماییم. زمانیکه CCI خط ۱۰۰+ را به سمت بالا قطع می کند سیگنال خوبی برای خرید صادر می شود. به همین ترتیب زمانیکه CCI خط ۱۰۰- را به سمت پایین قطع می کند سیگنال خوبی برای فروش صادر می شود. معنای سیگنال خوب این است که شانس برنده بودن در معامله به طرز چشمگیری افزایش می یابد. نه تنها می توان از CCI برای فیلتر کردن معاملات استفاده نمود، بلکه برای ورود به بازار پیش از به وقوع پیوستن بریک اوت نیز استفاده کرد. تهیه یک استراتژی خوب و سودده بر اساس این اطلاعات کار بسیار سختی بود. استراتژی که در اینجا مطرح می شود، نتایج بسیار خوبی را رقم زده است که در ادامه به آن پرداخته میشود.

 

  استراتژی و توضیحات زیر بطور کامل از سایت مربوطه به عنوان استراتژی رایگان فارکس آورده شده که در این مطلب توضیحاتی با فونت قرمز روی آن اضافه شده است.  

 

تنظیمات لازم بر روی چارت

برای استفاده از استراتژی MagicBreakout به دو اندیکاتور نیاز داریم:

  1. اندیکاتور CCI با دوره ۲۰ اعمال شده بر روی Typical Price
  2. اندیکاتور امواج (Wave) که از سه مووینگ اوریج نمایی (EMA) با دوره ۳۴ بر روی Close ، High و Low اعمال می شود.

مورد دوم، در حقیقت سه مووینگ اوریج نمایی (EMA) با دوره 34 هستند که بر روي Close ، High و Low اعمال میشوند، اما ما در اینجا آنرا به نام Wave میشناسیم و بر روي آنها نام Wave-Top و Wave-Middle و Wave-Borttom را می نهیم.

تنظیمات متاتریدر ۴ به شرح تصاویر زیر خواهد بود:

 

آموزش رایگان فارکس

 

تنظیمات متاتریدر برای استراتژی شکست

 

آموزش رایگان فارکس

 

قوانین ورود (Entry Rules):

در ابتدا قوانین ورود برای معاملات خرید بررسی و معرفی می شود. به این منظور در ابتدا می بایست از صعودی بودن روند اطمینان حاصل کرد. اندیکاتور Wave برای تشخیص روند و پرهیز از معامله در بازار رنج (Range) بسیار مناسب است.
تعریف روند صعودی: قیمت (کندلها) اندیکاتور Wave را به سمت بالا قطع کرده اند و قیمت در حال حاضر بالای Wave – Top است.
تعریف روند نزولی: قیمت (کندلها) اندیکاتور Wave را به سمت پایین قطع کرده اند و قیمت در حال حاضر پایین Wave – Bottom است.

 

استراتژی رایگان فارکس

 

در صورتیکه شرایط زیر برقرار باشد، امکان ثبت سفارش خرید مهیا خواهد بود:

  • قیمت برای مدتی بالای اندیکاتور Wave باشد (بالای Wave – Top)
  • قیمت وارد امواج Wave شود (یعنی از پایین Wave به بالا حرکت کرده و Wave -Top را رو به بالا قطع نماید)
  • اندیکاتور CCI خط ۱۰۰+ را به طرف بالا کراس کند. اما باید حتما توجه داشت که در حداقل ۵ کندل قبل از کراس، اندیکاتور CCI زیر عدد ۱۰۰+ قرار گرفته باشد.
  • از صعودی بودن روند مجددا اطمینان حاصل شود

سیگنال خرید صادر شده است و می توانید سفارش خرید خود را ثبت نمایید.

 

 

   توضیح : در نوشتن یک دستورالعمل یا به نحوی یک استراتژی، لازم است جزئیات و ترتیب آنها بوضوح بیان شود. در این مطلب بوضوح مشخص است نویسنده سرسری و ناقص دستورالعمل را نوشته است. تایم فریم در این استراتژی مشخص نیست. اینکه گفته می شود "قیمت بالای اندیکاتور Wave باشد" ، منظور چه مدت است؟! وقتی تایم فریم مشخص نباشد لذا ابهاماتی در این نقل قول وجود دارد. استراتژی بر مبنای ابهام نمی تواند عملی باشد.   

 

 

به تصویر زیر توجه فرمایید. آنچه در بالا توضیح داده شد، پترنی به نام Swing ایجاد کرده است:

 

استراتژی رایگان فارکس

 

عین همین قوانین را برای سفارشات فروش خواهیم داشت:

  • قیمت برای مدتی زیر اندیکاتور Wave باشد (زیر Wave – Bottom)
  • قیمت وارد امواج Wave شود (یعنی از بالا Wave به پایین حرکت کرده و Wave – Bottom را رو به پایین قطع نماید)
  • اندیکاتور CCI خط ۱۰۰- را به طرف پایین کراس کند. اما باید حتما توجه داشت که در حداقل ۵ کندل قبل از کراس، اندیکاتور CCI بالای عدد ۱۰۰- قرار گرفته باشد.
  • از نزولی بودن روند مجددا اطمینان حاصل شود.

سیگنال فروش صادر شده است و می توانید سفارش فروش خود را ثبت نمایید.

تعیین حد سود و زیان در این سیستم

برای تعیین حد سود و زیان در این سیستم می توانیم از ابزار Fibonacci Retracement استفاده نماییم. به این منظور بر روی این ابزار در نوار منو کلیک کنید:

 

استراتژی فارکس

 

فیبوناچی را به صورتیکه در شکل زیر نمایش داده شده است، بر روی چارت قرار دهید:

استراتژی فارکس

تنظیمات آن را بر اساس شکل زیر تغییر دهید:

آموزش فارکس

ما در اینجا از اعداد 0 و 1.0 و 1.618 و 2.0 برای تعیین TP های مختلف استفاده می کنیم. اگر قصد انجام معامله خرید داشتیم، دو معامله با TP هایی نزدیک به اعداد 1.618 و 2.0 قرار می دهیم. نقطه حد ضرر نیز کمی پایین تر از خط مرتبط با عدد 0 می باشد.

 

   توضیح : این استراتژی به نظر روی تایم فریم یک ساعته قابل اجرا می باشد. به نظر می رسد به عنوان یک استراتژی رایگان قابل استفاده می باشد ولی به افراد مبتدی توصیه نمی  گردد. استفاده از این استراتژی نیاز به تجربه دارد و حتما باید برای استفاده از آن روی حساب دمو وقت بگذارید. لازم به ذکر است توضیحات فارسی نویسنده کمی مبهم است ولی توضیحات انگلیسی روی تصاویر شما را بهتر راهنمائی می کنند.    

 

 آموزش فارکس

 

 

  انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 60

برچسب های مهم

آموزش تجارت الکترونیک - ترید ارز های دیجیتال - استراتژی های حرفه ای

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما