کلیه مطالب LovelyCrypto از بهترین تریدر های حرفه ای دنیا ترجمه شده است .

محل لوگو

استراتژی رایگان فارکس - استراتژی تایم فریم های چندگانه


استراتژی رایگان فارکس - استراتژی تایم فریم های چندگانه

استراتژی فارکس، تایم فریم های چندگانه

 

سلام دوستان. بازار فارکس و باینری آپشن و سهام و از این دست بازارها خیلی پیچیده هست. نمودار به طور قطع قابل پیشبینی نیست. هر بار ممکنه شما برای تحلیل و پیشبینی ادامه حرکت نمودار چندین سناریو را در سر داشته باشین. بعضی وقتها خود من فکر می کنم که واقعا چرا توی این بازار هستم. ولی خوب من این کار رو دوست دارم. چون می تونم توی خونه یا در مسافرت ترید کنم و البته مزایا و جذابیت های دیگه که خودتون بهتر از من می دونین. در این مطلب یه استراتژی دیگه ای رو بهتون معرفی می کنم. این استراتژی همینطور که از اسمش مشخصه نتیجه گیری از رابطه نمودار قیمت در تایم فریم های مختلف هست. نکته اصلی که در تایم فریم ها وجود داره این هست که در هر تایم فریمی که هستین باید تایم بالاتر را چک کنید و در نظر بگیرین. در ادامه دقیق تر توضیح میدم.

 

   استراتژی و توضیحات زیر بطور کامل از سایت مربوطه به عنوان استراتژی رایگان فارکس آورده شده که در این مطلب توضیحاتی با فونت قرمز روی آن اضافه شده است.   

 

خب این استراتژی تایم فریم های چندگانه چیه؟ چطوری باید استفاده کرد؟

دو اندیکاتوری که در این استراتژی به کمک ما میاد RSI و Stochstic هست. اندیکاتورهای خوب و کاردرست و شناخته شده ای هستند. حالا شما دو نمودار از یک جفت ارز باز کنین. یکی در تایم H4 و اون یکی در M15. اندیکاتور RSI را به تایم چهارساعته با مقدار از قبل تعیین شده 14 اضافه کنین و در نمودار 15 دقیقه ای هم Stochstic را با تنظیمات (15,3,3) اضافه کنین.

RSI در نمودار چهارساعته جهت حرکت اصلی قیمت را نشون میده و stochastic هم سیگنال ورود را اعلام می کنه. خیلی ساده و راحت!

پوزیشن call:

RSI در نمودار چهارساعته بالای 50 باشد.

Stochstic در نمودار 15 دقیقه ای در منطقه اشباع فروش به طرف بالا کراس کند.

پوزیشن Put:

RSI در نمودار چهارساعته در زیر 50 باشد.

Stochstic در نمودار 15 دقیقه ای در منطقه اشباع خرید به طرف پایین کراس کند.

همونطور که دیدن این سیستم دو تا شرط بیشتر نداره و فقط باید در جهت تایم بالاتر وارد شد. تصویر زیر را ببینین.

 

 آموزش فارکس

دو خط قرمز عمودی که در RSI رسم شدند محدوده ای را نشون داده که تریدر باید دنبال موقعیت ورود برای Call باشه. تقریبا 14 روز RSI بالای 50 بوده و موقعیت های خوبی رو ایجاد کرده.

خب دوستان این سیستم هم مثل هر سیستم دیگه ای خطا داره. سیگنال های stochastic در برخی مواقع اشتباه از آب در میاد. وقتی در هنگام تشکیل شدن یه کندل، Stochstic هم در حال کراس بود صبر کنین تا اون کندل تموم بشه و کراس به طور کامل اتفاق بیفته. با این حال باز هم ممکنه سیگنال اشتباه بدهد. از طرفی RSI هم می تونه در زیر 50 یا بالای 50 بره و خیلی زود به محدوده قبلی برگرده. بنابراین مدیریت سرمایه و روانشناسی بازار رو رعایت کنین و سعی کنین روندهای بازار رو خوب تشخیص بدین که در بازار رنج دچار سیگنال های اشتباه نشین.

 

   
  توضیح: این گونه دستورالعمل ها را نمی توان با اطمینان مورد استفاده قرار داد. اگر تازه کار هستید از این قبیل دستور العمل ها جدا پرهیز کنید. اگر دانش در حد متوسط دارید می توانید با اکانت های دمو بررسی کنید که آیا قابل تبدیل به یک استراتژی هستند یا خیر. در وبلاگ صرفا برای اینکه دانش شما نسبت به نحوه استفاده از ترکیب کردن اندیکاتور ها بالا رود این گونه مطالب را ذکر کردیم.  

 

 

 

 

 

 

مزیت این استراتژی غیر از سادگیش اینه که ترید در جهت تایم بالاتر در اکثر مواقع با موفقیت روبرو میشه. دیگه اینکه اندیکاتورهای این سیستم هم اندیکاتورهای قدرتمندی هستند.

امیدوارم یه سیستم مناسب برای خودتون داشته باشین و منظم معامله و سود کنین.

موفق باشید.

  انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 472

برچسب های مهم

آموزش تجارت الکترونیک - ترید ارز های دیجیتال - استراتژی های حرفه ای

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما