کلیه مطالب LovelyCrypto از بهترین تریدر های حرفه ای دنیا ترجمه شده است .

محل لوگو

لایت کوین چیست؟ LTC


Litecoin چیست؟
Litecoin یک ارز رمزنگاری peer-to-peer است که توسط Charlie Lee ، کارمند سابق گوگل ، در سال 2011 ایجاد شده است.

این ارز رمزپایه براساس پروتکل بیت کوین ایجاد شده است ، اما از نظر الگوریتم هش استفاده شده ، hard cap ، سرعت بلوک های هر تراکنش و چند فاکتور جزئی دیگر با بیت کوین متفاوت می باشد.

Litecoin در 7 اکتبر 2011 بصورت اپن سورس یا منبع آزاد در GitHub منتشر شد و شبکه Litecoin نیز پنج روز بعد یعنی در 13 اکتبر 2011  کار خود را آغاز کرد.

قصد Charlie Lee در پشت Litecoin ایجاد "نسخه لایو بیت کوین" بود و توسعه دهندگان آن همیشه اظهار داشته اند که Litecoin را می توان به عنوان "نقره" ی "طلای" بیت کوین دانست. تفاوت Litecoin با بیت کوین در اولویت بندی سرعت تأیید تراکنش است که حدود 2.5 دقیقه در هر بلاک است. با این وجود ، ممکن است کاربران Litecoin به دلیل ازدحام شبکه ، مجبور باشند تا حدود 30 دقیقه منتظر بمانند تا تراکنش آنها پردازش شود.

چگونه Litecoin را استخراج کنید؟
برخلاف بیت کوین ، لایت کوین از الگوریتم استخراج مبتنی بر حافظه متمرکز بر اثبات نوعی رمز نگاری با نام Scrypt صورت می گیرد.

Scrypt به سخت افزارهایی مانند GPU اجازه می دهد تا این کوین ها را استخراج کند.

این روش به این معنی است که شما هنوز هم می توانید Litecoin را در سیستم عامل هایی مانند Mac یا در ویندوز یا و به صورت انفرادی یا از طریق استخر استخراج کنید. در حالیکه این اتفاق دیگر برای استخراج Bitcoin امکان پذیر نیست.

Scrypt با نوع طراحی ویژه خود بیشتر برای کاربرانی که می خواهند از طریق CPU یا GPU کار استخراج انجام دهند،  مناسب ، زیرا تجهیزات استخراج مبتنی بر ASIC برای استخراج لایت کوین مناسب نیستند.

در اوایل، جوایز استخراج بلوک های لایت کوین به مقدار 50 لایت کوین بود ، اما پاداش بلوک ها در سال 2015 به 25 کاهش یافت و تا رسیدن به سقف سخت 84 میلیون Litecoin ، نصف خواهد شد.

Litecoin را از کجا می توانید ذخیره کرد؟
Litecoin را می توان مانند اکثر ارزهای رمزپایه در صرافی یا در کیف پول سرد یا گرم ذخیره کرد.

معمولا در اکثر صرافی ها و مراکز تبادل ارز های دیجیتال در ایران می توان لایت کوین را خریداری کرد.

 

  انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 35

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

آموزش تجارت الکترونیک - ترید ارز های دیجیتال - استراتژی های حرفه ای

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما