کلیه مطالب LovelyCrypto از بهترین تریدر های حرفه ای دنیا ترجمه شده است .

محل لوگو

استراتژی رایگان فارکس - استراتژی الگوی کندل انگلفینگ


استراتژی رایگان فارکس - استراتژی الگوی کندل انگلفینگ

 

انگلفینگ و پین بار چیست ؟ استراتژی آنها در فارکس و باینری آپشن

در این مقاله مختصری در مورد دو الگوی کندل استیک معروف پین بار و انگلفینگ صحبت می کنیم. و در آخر یک استراتژی پین بار برای باینری آپشن را معرفی می کنیم.

 

  استراتژی و توضیحات زیر بطور کامل از سایت مربوطه به عنوان استراتژی رایگان فارکس آورده شده که در این مطلب توضیحاتی با فونت قرمز روی آن اضافه شده است.  

 

یکی از مهارت هایی که در ترید به روش پرایس اکشن نیاز است کندل شناسی است. البته در پرایس اکشن به همه الگوهای کندل نیاز نیست ولی یادگیری همه الگوها هم بی فایده نخواهد بود.

دو مورد مهم الگوهای کندلی مورد نیاز در پرایس اکشن Pin bar و انگلفینگ می باشد.

الگوی کندل پین بار چیست ؟

 آموزش فارکس

در تصویر بالا یک نمونه از کندل پین بار قابل مشاهده است. البته می تواند یک شادو کوچک در زیر خود نیز داشته باشد. این کندل بیانگر این است که در ابتدا و پس از آغاز شدن کندل قیمت به سمت بالا حرکت کرده اما در پایان کندل نزولی شده و قیمت بسته شدن از قیمت باز شدن نیز پایین تر آمده است. برای همین یک شادو بزرگ (شدو به معنی سایه یا دُم نیز می گویند) در بالای خود ایجاد کرده است. به کندل پین بار به خطر صعود اولیه و در نهایت نزول پایانی خود کندل دروغگو یا پینوکیو نیز می گویند.

 

 

  توضیح : در سایت در مورد کندل های پین بار به طور کامل توضیح داده شده است. توضیحات در این مطلب از طرف نویسنده دربرگیرنده ابعاد کندل پین بار نمی باشد.  

 

آموزش فارکس

کندل نشان داده شده در تصویر فوق نیز از نوع پین بار است.

دقت کنید که در کندل پین بار بایستی اندازه شادو بزرگ تر حداقل سه برابر بادی (بادی یا همان بدنه اصلی کندل) باشد. دومین شرط در تشخیص کندل پین بار این است که باید خود را بعد از کندل های ماقبل خود به خوبی نشان دهد. مثلا شما چند کندل نزولی داشتید که بادی قسمت مهمی از کندل را تشکیل داده و بعد یک کندل پین بار با شادو بزرگ در زیر کندل تشکیل می شود. و شرط سوم این است که محل بسته شدن کندل پین بار در ناحیه بادی کندل ما قبل خود می باشد (تصویر زیر).

 

 

آموزش فارکس

 

نکته مهم دیگر در مورد پین بار این است که نباید دو شادو برابر یا تقریبا برابر باشند. مثلا در تصویر بالا اولا شادو بزرگ در زیر کندل است که نشانگر اینست که قدرت فروش از بین رفته و دوما شدو روی کندل بسیار از شادوی زیرکندل کوچکتر است و معنی افزایش قدرت خریدار را نشان می دهد.

استفاده از کندل پین بار در معامله فارکس

بهترین منطقه برای یافتن پین بار ها در سطح حمایت و مقاومت می باشد.

حال اگر بخواهیم برای نمونه این توضیحات را برای روند صعودی بیان کنیم، برای تشخیص روند صعودی و اطمینان از اینکه تریدر در جهت روند صعودی در حال معامله است، سه شرط لازم است.

  1. روند صعودی باید یک مقاومت را با قدرت شکسته باشد.
  2. وجود حمایت هایی که بازار می تواند به آن واکنش نشان دهد و حمایت شود.
  3. تشکیل پین بار بر روی حمایت.

 

آموزش فارکس

در تصویر فوق حمایت و مقاومت در یک سطح یکسان است ولی می تواند به این صورت هم نباشد یعنی مقاومتی شکسته شود و در جایی دیگر حمایت شود. نکته جالب در مورد پین بار در تصویر بالا اینست که در ابتدا به نظر می رسد که حمایت در حال شکسته شدن است و بایستی برای معامله سل آماده شد اما در نهایت بازار بر می گردد و یه کندل پین بار باقی می گذارد.

استراتژی پین بار در باینری آپشن

معامله به سبک پرایس اکشن شاید قدری مشکل به نظر برسد، ولی کم کم در آن مهارت پیدا خواهید کرد و رفته رفته درصد موفقیت شما را در هر استراتژی خیلی بالا خواهد برد.

خوب در بخش بالا گفتیم که پین بار چیست ، عکس پایین الگوهای پین بار هستند که باید ملکه ذهنتان شود.

 

آموزش فارکس

 

کندل Pin bar خودش یک نوع سطح حمایت و مقاومت است

پین باری که بدنه آن در پایین و سایه ی بلند آن در بالا قرار دارد، به معنی این است که جدال برابر خریداران و فروشندگان است. خریداران می خواهند قیمت بالا برود ولی فروشندگان با حجم بالای فروش خود مانع بالا رفتن قیمت می شوند. کلا این کندل می گوید ، بازار دیگر کشش بالا رفتن قیمت را ندارد.

به خاطر همین است که کندل Pin bar بوجود می آید، معامله گران هم این الگوی کندل استیک را می شناسند و می دانند که بازار دیگر کشش آن قیمت را ندارد. بنابراین می توان گفت کندل Pin bar یک سطح حمایت و مقاومت محسوب می شود ولی از نوع ضعیفش البته!

خوب حالا می خواهیم از ویژگی این کندل در باینری آپشن و فارکس استفاده کنیم.

 

آموزش فارکس

 

شما باید فقط به سایه کندل توجه کنید ، اصلا مهم نیست که چه رنگه و روند در چه جهتی است. باید وقتی قیمت به لبه سایه آخرین کندل پین بار رسید ، معامله خودتان را باز کنید (نفهمیدید؟ ایرادی نداره از روی شکل توضیح می دم).

خب بهترین جفت ارز EURUSD ، تایم فریم چارت 5 دقیقه و معامله ای که باز می کنید ، 60 ثانیه ای است. سعی کنید وقتی که بازار اروپا و آمریکا بسته است امتحانش کنید ولی می توانید در زمان های دیگه هم تست کنید و نتایج را مقایسه کنید.

در پرایس اکشن فقط روی قیمت تمرکز می کنیم و به اندیکاتور نیاز نداریم. دوباره تاکید می کنم که تایم فریم نمودار را روی 5 دقیقه بگذارید.

تمرکزتان فقط بر روی آخرین کندل پین بار باشد، هرچه کندل Pin bar طول سایه آن بلند تر باشد ، معتبرتر است.

باز کردن معامله ی آپشن

منتظر باشد که قیمت به آخر سایه کندل پین بار برسد ، همان لحظه برعکس جهت قیمت یک معامله 1 دقیقه ای باز می کنید.

برای مثال شکل زیر را ببینید. قیمت به آخر کندل پین بار رسیده ، ما معامله PUT باز کردیم ، قیمت بالا رفته ولی سریع باز گشته و ما سود کردیم.

 

آموزش فارکس

 

دو مثال دیگر: اولی یک معامله CALL است و دومی یک معامله PUT که نتیجه را میبینید.

آموزش فارکس

 

  • چرا باید در تایم فریم 5 دقیقه تحلیل کنیم؟

الگوهای کندل استیک هرچه تایم فریم بالاتر برود معتبر تر هستند.

  • چرا باید معامله های ما 60 ثانیه ای باشد ؟

سطح حمایت و مقاومتی که سایه کندل پین بار می سازد همانطور که گفتم ضعیف است و بطور موقت می تواند جلوی قیمت را بگیرد. بنابراین ما باید معامله ای که مخالف جهت روند انجام می دهیم ، سریع باشد. توصیه می کنم که به جای چندین معامله فقط یک معامله انجام بدهید ولی منتظر فرصت مناسب باشید.

 

کندل انگلفینگ چیست ؟

حال به توضیح کندل انگلفینگ می پردازیم.

 

آموزش فارکس - lovelycrypto

 

در تصاویر بالا مثال های از کندل انگلفینگ به نمایش درآمده است. همانطور که میبینید، در کندل انگلفینگ بادی کندل، کل کندل ماقبل خود را پوشش میدهد و البته خلاف کندل ماقبل خود می باشد. همانطور که مشاهده می کنید قیمت بسته شدن کندل قبلی و قیمت باز شدن کندل انگلف در یک سطح نیستند و گپی ایجاد شده است.

استفاده از الگوی کندل انگلفینگ در فارکس

در تصویر زیر یک روند صعودی نشان داده شده که ابتدا یک مقاومت را شکسته و صعودی بودن خود را تثبیت کرده و بعد هم در حمایتی (نه الزاما در همان سطحی که قبلا شکسته) حمایت شده و بر روی حمایت الگوی اینگلف را از خود به نمایش درآورده که نوید برگشت روند و ادامه صعود را میدهد.

آموزش فارکس

اگر یک معرفی کوتاه از الگوی انگلفینگ بکنم ، اگر کندلی کندل قبل خودش را بپوشاند ، می گوییم الگوی انگلفینگ رخ داده است. این الگوی کندل استیک ، وقتی که رخ می دهد ، نشانه آن است که به احتمال زیاد روند بازار به پایان رسیده است.

مراحل انجام این استراتژی فارکس :

  1. شناسایی روند در تایم فریم روزانه
  2. شناسایی الگوی انگلفینگ
  3. قراردادن BuyStop حدود 30-50 پیپ بالای الگوی انگلف صعودی / قراردادن SellStop حدود 30-50 پیپ زیر الگوی انگلف نزولی
  4. حدضرر (استاپ لاس) را طبق مدیریت سرمایه خودتان انتخاب کنید.

 

 

  توضیح : شاید یکی از روش های خوب آموزش، نشان دادن ضعف های توضیحات بد می باشد. دستورالعملی که به عنوان استراتژی مطرح می شود باید قبل از هر چیز یک چارچوب قوی داشته باشد. روش های بد آموزش همگی از این قاعده مستثنا می باشند. در دستور العمل ذکر شده یک برنامه کلی مبهم ارائه شده و از هیچ فیلتری برای گرفتن سیگنال استفاده نشده است. صرفا نمیشود با شناسائی یک الگو بتوان بازار پر تلاطم فارکس را پیش بینی کرد. متاسفانه نویسنده مطلب فقط کلیاتی از یکسری مطالب آموخته شده را بصورت اجمالی در این مقاله آورده است که نه تنها به کسی کمکی نمی کند بلکه گمراه کننده نیز می باشد.  

 

دو مثال زیر کمک می کند که این روش را بهتر متوجه شوید:

آموزش فارکس

 

آموزش فارکس

 

 

  انتشار : ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 184

برچسب های مهم

آموزش تجارت الکترونیک - ترید ارز های دیجیتال - استراتژی های حرفه ای

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما