کلیه مطالب LovelyCrypto از بهترین تریدر های حرفه ای دنیا ترجمه شده است .

محل لوگو

مهمترین نکاتی که باید در مورد معاملات بیت کوین و آلت کوین ها بدانید


مهمترین نکاتی که باید در مورد معاملات بیت کوین و آلت کوین ها بدانید

 

آموزش بیت کوین        چگونه بیت کوین بخریم        قیمت بیت کوین چیست

 

 

 

 

مهمترین نکاتی که حتما باید در باره بیت کوین و آلت کوین ها بخوانید

 

 

سطح مقاله : مبتدی، متوسط، پیشرفته

بازار مالی : فارکس، ارز های دیجیتال ( بیتکوین و غیره )

درجه اهمیت : مهم

 

 

به جرات می توانم بگویم مفید ترین مطلبی که خواندم و ترجمه کرده ام این مقاله می باشد. به عنوان یک تریدر توصیه می کنم این مقاله را که در چندین قسمت تهیه شده است را کامل و در صورت امکان چندین بار بخوانید و حتما از روی آن خلاصه برداری کنید.

 

"قوانین امنیت با خون نوشته شده است"! این عبارت احتمالا برای هر سربازی که به کشور خود خدمت کرده و یا می کند آشناست. اگرچه ما در مورد خطری برای زندگی انسان ها صحبت نمی کنیم ، ولی از دست دادن بیت کوین های گران قیمت شما با انجام اشتباهات معاملاتی قطعاً شوخی بردار نیست.

خوب، چگونه می توان از چنین اشتباهاتی دوری کرد و از بر باد دادن سر سبز خودداری کرد؟! ابتدا توجه داشته باشید که تجارت نیاز به توجه و تمرکز 100٪ دارد. ثانیا قرار نیست همه بتوانند تجارت کنند! نکات مهم زیر را به آسانی میتوان ملکه ذهن کرد زیرا این نکات واقعا "با خون نوشته شده اند" (خون افرادی که مبالغ هنگفتی در بازار ارز های دیجیتال از دست داده اند). با این حال ، استفاده از آنها در زمان واقعی دشوار است. از این گذشته ، انسانها منطقی نیستند!

برای انجام هر معامله دلیلی داشته باشید

فقط وقتی که قطعا می دانید چرا وارد یک پوزیشن می شوید ، دست به انجام معامله بزنید و حتما یک استراتژی روشن و مناسب همان موقعیت در ذهن داشته باشید.

امکان ندارد همه تریدر ها سودآور باشند زیرا این یک بازی برنده-بازنده است (هرکسی که سود می برد، شخص دیگری در آن طرف از دست می دهد). نهنگ های بزرگ بازار altcoin را هدایت می کنند - بله، همان کسانی که مسئول قرار دادن بلوک های عظیم صدها بیت کوین در order book هستند.

نهنگها فقط با صبر و حوصله منتظر ماهی های معصوم کوچک مانند ما هستند تا زمانی که اشتباه در معامله انجام دهیم. حتی اگر می خواهید به ترید روزانه بپردازید ، گاهی اوقات بهتر است به جای پریدن به آب طغیانگر و در معرض ضررهای کلان ، هیچ کاری نکنید. روزهایی وجود دارد که شما فقط با تجارت نکردن ، سود خود را حفظ می کنید.

مشخص کردن نقطه مشخص توقف، سود مشخص و داشتن برنامه مشخص

برای ایجاد هر موقعیت ، باید یک سطح هدف دقیق را تعیین کنیم که در آن نسبت ریسک به سود منطقی باشد و مهمتر از آن ، یک سطح توقف ضرر برای کاهش ضرر تعیین کنیم.

برای انتخاب صحیح سطح توقف باید عوامل مختلفی در نظر گرفته شود. اکثر معامله گران وقتی عاشق موقعیت و یا خود کوین می شوند شکست می خورند. تریدر هائی بطور مثال ممکن است بسیار از آلت کوین BAT خوششان بیاید و حتی در رکود بسیار این آلت کوین را نگهداری کنند. باید کاملن بدور از احساسات عمل نمود.

خیلی از تازه کار ها ممکن است بگویند "بازار چرخش خواهد کرد و من با کمترین ضرر از این ترید خارج خواهم شد." آنها به خود اجازه می دهند که ضمیرشان آنها را کنترل کنند. در مقایسه با بورس سنتی که در آن 2-3٪ کل نوسان دریک روز در نظر گرفته می شود، معاملات کریپتو بسیار ریسک پذیر هستند: اینکه بدنبال کوینی باشید که فقط در عرض چند ساعت به مقدار 80% دچار دامپینگ (از دست دادن ارزش) می شود، چندان مفید نیست و هیچ کس نمی خواهد کسی باشد که آن را نگه داشته است.

FOMO : از این خطرآگاه باشید

با FOMO (Fear of Missing Out) یا ترس از دست دادن موقعیت آشنا شوید. بسیار پیش میاد که در بازار ارز های دیجیتال یک کوین خاص دیوانه وارو با سود های عظیم دو رقمی در عرض چند دقیقه پمپ (ارزش دار شدن مصنوعی) می شود. قطعا هرکسی که به نمودار نگاه می کند برایش خوشایند نیست که در آن لحظه وارد بازار نگردد.

آن شمع سبز پررنگ به شما فریاد می زند ، "شما تنها کسی هستید که باید مرا داشته باشید" دقیقاً همزمان در این مرحله متوجه افراد دروغگوئی می شوید که درگروه های معاملاتی Reddit و Telegram گسیل می شوند و مشغول گفتگو درمورد پمپ و ساختن اخبار جعلی می شوند.

پس چه باید کرد؟ جواب بسیار ساده است: کار خودتان را بکنید! درست است، این احتمال وجود دارد که بسیاری از افراد پیش روی ما ممکن است صعود کنند و بازار بتواند از یک جهت ادامه یابد ، اما با توجه به این نکته که نهنگ ها (همانطور که در بالا ذکر شد) فقط منتظر خریداران کوچک در مسیر فروش آنها هستند. کوین های آنها را با قیمت پایین تر خریداری کردند. قیمت بالا رفته است ، و مشخص است که دارندگان خوش شانس فعلی فقط از آن ماهی های کوچک تشکیل شده اند. لازم به گفتن نیست ، قدم بعدی معمولاً شمع قرمز روشن است که در اردر بوک مشغول فروش می شوند!

مدیریت ریسک: البته نه فقط برای Crypto، بلکه برای همه بازار های مالی (فارکس، سهام و غیره)

خوک ها چاق می شوند اما گراز ها سر بریده می شوند! این عبارت داستان سود را به نوعی روایت می کند. برای اینکه یک تریدر سودآور باشید ، هرگز به دنبال لبه و حاشیه حرکت ها نباشید. به دنبال درآمد های کوچکی باشید که در طول زمان بزرگ شوند.

ریسک را به طور عاقلانه در کل سبد خود مدیریت کنید. به عنوان مثال ، شما هرگز نباید بیش از درصد کمی از سبد خود را در یک بازار با نقد شوندگی سخت (با ریسک بسیار بالا) سرمایه گذاری کنید. برای این قبیل بازار ها تحمل بیشتری را باید قائل شویم و اهداف ضرر و سود را باید به اندازه کافی دور از نقطه خرید تعیین کنیم. برای تعیین صحیح مقدار ریسک مطلب مربوط به مدیریت ریسک را بخوانید.

ارزهای رمزنگاری شده در برابر بیت کوین معامله می شوند

در اصل آن چیزی که در بازار کریپتو ها قیمت دارد بیت کوین است و بقیه کوین ها به نسبت بیت کوین ارزش گذاری می شوند. بیشتر آلت کوین ها نیز در برابر بیت کوین معامله می شوند و نه فیات(ارز های رایج).

بیت کوین یک دارایی بی ثبات در مقایسه با تقریباً هر ارز فیات است و این واقعیت را باید در نظر گرفت، خصوصاً وقتی قیمت بیت کوین به شدت در حال حرکت است.

در سال های گذشته معمول بود که بیت کوین و آلت کوین ها یک همبستگی معکوس را نشان می دادند، یعنی وقتی بیت کوین افزایش می یافت ، قیمت آلت کوین ها در برابر بیت کوین و برعکس کاهش پیدا می کرد. با این حال ، از سال 2018 به این طرف ارتباط دیگر مشخص نیست.

صرفنظر از آن، وقتی بیت کوین در وضعیت بی ثباتی است ، شرایط معامله به نوعی مه آلود است. در دوره مه آلودگی، ما نمی توانیم خیلی جلوتر را ببینیم، بنابراین بهتر است اهداف سود و نقاط ضرر در محدوده نزدیکی تنظیم کنیم - یا اصلاً ترید نکنیم.

نکات لازم برای تجارت Altcoins

بیشتر آلت کوین ها با گذشت زمان ارزش خود را از دست می دهند. ممکن است آنها به آرامی یا به سرعت ارزش خود را از دست بدهند ، اما این واقعیت که لیستی از بزرگترین 20 آلت کوین توسط سبد بازار در چند سال گذشته تغییر کرده اند ، چیزهای زیادی را به ما می گوید.

این موضوع را هنگام نگه داشتن مقادیر زیاد altcoin برای مدت متوسط و طولانی مدت در نظر بگیرید و البته آنها را عاقلانه انتخاب کنید.

اگر برای نگهداری altcoin ها در دراز مدت یا ایجاد یک سبد بلند مدت از ارزرمز ها برنامه دارید، به خاطر داشته باشید که altcoin هایی که حجم معاملات روزانه بالاتر و پشتوانه قابل توجهی در جامعه خریداران دارند احتمالاً بهتر از بقیه آلت کوین ها خواهند بود.

شما باید نمودار کوین ها را بررسی کنید و دوره زمانی ای را درنظر بگیرید که کوین دارای ثبات بیشتری است. چنین دوره های زمانی احتمالاً دوره های تلفیق یا انباشت از طرف نهنگ ها بوده و وقتی زمان مناسب فرا رسد، همراه با اعلامیه های مثبت احتمالا جعلی، پمپ شروع می شود و نهنگ ها برای سود کوین خود را می فروشند.

 

  انتشار : ۹ فروردین ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 27

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

آموزش تجارت الکترونیک - ترید ارز های دیجیتال - استراتژی های حرفه ای

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما