کلیه مطالب LovelyCrypto از بهترین تریدر های حرفه ای دنیا ترجمه شده است .

محل لوگو

Stop Loss در معاملات بیت کوین و ارز های دیجیتال


Stop Loss در معاملات بیت کوین و ارز های دیجیتال

آموزش بیت کوین        استخراج بیت کوین         بیت کوین چیست pdf 

 

 

Stop Loss در معاملات بیت کوین و ارز های دیجیتال

 

سطح مقاله : مبتدی، متوسط

بازار مالی : ارز های دیجیتال ( بیتکوین و غیره )

درجه اهمیت : مهم

 

دستور Stop Loss چیست؟

به عبارت ساده، یک دستور توقف ضرر است که وقتی قیمت به یک سطح معین برسد ، دارایی سرمایه گذاری شده به فروش برسد.

این دستور برای محدود کردن ضرر موقعیت معاملاتی در صورت عدم موفقیت پیش بینی شخص ، در نظر گرفته شده است. بسیاری از معامله گران تمایل دارند این دستور را در معاملات بلند مدت استفاده کنند ، اما به هر حال برای محافظت از پوزیشنهای کوتاه مدت هم پر کاربرد خواهد بود.

در تمامی استراتژی های معرفی شده توسط LovelyCrypto دستور حد توقف به شیوه های بسیار کاربردی، توضیح داده شده اند.

Stop Loss ابزاری بسیار متداول است و ابزاری است که کاملا احساسات را از تصمیمات معاملاتی خارج می کند. با تنظیم دستور توقف ضرر ، خود را در برابر از دست دادن همه سرمایه محافظت می کنید.

چرا از Stop Loss در بازار های سنتی استفاده می شود؟

دستور استاپ لاس در بازارهای سنتی که به اندازه cryptocurrency ها متغیر نیستند ، بسیار متداول است. همانطور که گفتیم ، این دستوراحساسات را از ترید خارج می کند.

به عنوان مثال ، اگر وارد موقعیتی شدید که طبق برنامه ریزی پیش نرفت ، با رسیدن قیمت به یک نقطه خاص ، دستور توقف ضرر آغاز می شود. معمولاً ، سرمایه گذاران خطر خود را محاسبه می کنند و تعیین می کنند که در صورت عدم موفقیت تجارت ، چقدر حاضر به از دست دادن هستند. در رابطه با این قسمت مقاله مهمی در وبلاگ قرار داده ایم که توصیه می شود حتما مطالعه شود.

وقتی بازارها کم نوسان هستند ، قیمت خیلی نوسان نمی کند. هیچ کس نمی داند بازار صعودی یا نزولی خواهد شد، از این رو ، معقول است که از پوزیشن خارج شوید و در مورد نقاط ورود و استراتژی کلی خود تجدید نظر کنید. با این حال ، هنگامی که بازارها بی ثبات است ، همه چیز متفاوت است.

زمانیکه که Stop Loss منجر به فاجعه می شود

هنگامی که بازارها بی ثبات هستند ، این امکان وجود دارد که قیمت دارایی با نوسان شدیدی روبرو شود. در مورد بیت کوین نیز چنین است. غیر معمول نیست که قیمت آن تنها در چند لحظه 5٪ کاهش یابد!

این امر برای سایر ارزهای رمزنگاری شده نیز اتفاق می افتد. کل بازار رمزنگاری ها در مقایسه با بازارهای سنتی (مانند فارکس) تفاوت اندکی دارند، به همین دلیل است که بکار گیری قواعد در بازار کریپتو ها نیز مشابهت با بازار هایی مانند فارکس دارد.

دارندگان حجم های بالای بیت کوین که به "نهنگ" ها معروفند می توانند به راحتی قیمت را در جهت مورد نظر خودشان حرکت دهند تا سود کسب کنند. به عنوان مثال ، یک نهنگ می تواند به صرافی برود و شروع به دامپینگ بیت کوین خود کند تا قیمت آن را پایین بیاورد ، در عین حال یک موقعیت کوتاه مدت با leverage نیز در اختیار دارد تا بتواند از روند نزولی در بورس سود بگیرد. سپس با کاهش قیمت ، بازار به سرعت ریکاور می شود و قیمت بالا می رود.

در این شرایط ، یک دستور Stop Loss می تواند فاجعه بار باشد زیرا موقعیت شما را به سرعت می فروشد. به این ترتیب ، شما قبل از ریکاوری قیمت از معامله خارج شده اید، این اتفاق معمولاً خیلی سریع اتفاق می افتد ، خصوصاً در مورد بیت کوین.

برای مثال ، اتفاق زیر کم و بیش پیش می آید.

 

آموزش بیت کوین

 

همانطور که مشاهده می کنید ، قیمت بیت کوین از حدود 9،520 دلار به سرعت به 9.080 دلار کاهش یافت. این کاهش تقریباً 6٪ افت قیمت دارد ، که با توجه به مدت زمان کوتاه ، قطعاً قابل توجه است. با این حال ، بیت کوین تقریباً بلافاصله با سرعت بالایی ریکاوری کرد.

بنابراین ، اگر در پوزیشن بلند مدتی بودید و در هر نقطه مابین 9،500 و 9،8080 دلار دستور استاپ لاس داشتید، پوزیشن شما بسته شده بود. شما حتی با وجود تنظیمات مناسب، بازنده معامله بودید!

البته این یک سناریوی یک طرفه نیست، پیش می آید که حرکت در جهت بازار صعودی به ناگهان حرکت کند و سپس بعد از ریکاوری قیمت به مسیر اصلی برگردد.

 

راه حل چیست؟

هنگام معاملات بیت کوین به جای قرار دادن دستورات رایج توقف ضرر ، گاهی ممکن است مناسب باشد که یک مجموعه ای از احتمالات را در ذهن خود داشته باشید. به این ترتیب ، شما می توانید وضعیت را ارزیابی کرده و تعیین کنید که آیا ارزش آن را دارد که از پوزیشن خود برای ضرر خارج شوید ، بدون این که واقعاً دستور توقف ضرر را تعیین کنید که مانند سناریوی فوق بسته شود. با این حال، به خاطر داشته باشید که برای نظارت بر وضعیت قیمت ، لازم است مداوم بازار را زیر نظر داشته باشید.

  انتشار : ۱۲ فروردین ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 72

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

آموزش تجارت الکترونیک - ترید ارز های دیجیتال - استراتژی های حرفه ای

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما