کلیه مطالب LovelyCrypto از بهترین تریدر های حرفه ای دنیا ترجمه شده است .

محل لوگو

خطوط روند چندگانه - Multiple Trendlines


خطوط روند چندگانه - Multiple Trendlines

آموزش فارکس به زبان فارسی          استراتژی فارکس بدون اندیکاتور         بهترین استراتژی ترید در فارکس

 

 

خطوط روند چندگانه!

 

سطح مقاله : متوسط، پیشرفته

بازار مالی : فارکس، ارز های دیجیتال ( بیتکوین و غیره )

درجه اهمیت : متوسط

 

در چه موردی میخواهیم صحبت کنیم؟ سؤال خوبی است. به عبارت ساده، میخواهیم در این مورد صحبت کنیم که خطوط روند چندگانه در مباحث زیر ارزشمند هستند:

  • تعیین کردن روند.
  • تعیین کردن قدرت روند.
  • شناسایی پتانسیل نقاط ورود یا خروج از معامله با شناسائی سطوح پرقدرت مقاومت و حمایت در بازار

آیا منظور این است که خطوط روند می تواند به شما در انجام همه این موارد کمک کند؟ بله ، دقیقاً همینطور است!

یکی از قدیمی ترین آگهی های تجاری می گوید "با روند ترید کنید" یا "روند دوست شما است".

خوب ، نکته اینجاست: حتی اگر شما علاقه مند به انجام معاملات با روند نیستید ، اگر ترجیح می دهید به دنبال معاملات با تغییرجهت بازار باشید ، باز هم با دانستن محل سطوح خطوط روند و تشخیص همگرائی خطوط روند چندگانه، حتما موفقیت ترید شما را بهبود خواهد داد.

همگرایی خطوط روند چیست؟ اول اجازه بدید چیز اساسی تری را برای شما توضیح دهم، و سپس با خوشحالی مفهوم را توضیح خواهم داد. نگران نباشید ، این مفهوم آسانی است. شما آن را بدون مشکل متوجه خواهید شد.

ترسیم و در نتیجه مشخص کردن روندها به اندازه کافی ساده هستند - یک روند اصلی فقط با ترسیم یک خط که به lowest low (برای ترند صعودی) یا به highest high (برای روند نزولی) یا در طی یک دوره زمانی معین وصل است، معین می شود.

یک مورد جهت مثال برای شما در نظر گرفتیم، یک روند صعودی به رنگ قرمز ، در نمودار 4 ساعته و جفت ارز Aud / Usd . شما به راحتی می بینید که قیمت فعلی بسیار بالاتر از حد روند است و بنابراین قیمت می تواند به طور قابل ملاحظه ای بازگردد - در کل به سطح 0.7100 - بدون هرگونه نقضی در روند صعودی اولیه ای که توضیح داده شد.

 

آموزش فارکس

 

حتی میتوان میانگین های متحرک را به عنوان خطوط ترند بکار گرفت. در پائین نمودار بالا را به شکل دیگری نمایش دادیم MA10 (آبی تیره) ، MA50 (آبی روشن) ، MA100 (نقطه چین قرمز) و MA200 (خط زرد پر رنگ).

توجه کنید که میانگین متحرک های 100 و 200 چقدر به یکدیگر نزدیک هستند ، و به هر حال ، الان در امتداد خط روندی است که ما قبلاً ترسیم کردیم.

 

آموزش بیت کوین

 

شکل بالا نمونه ای از یک همگرایی خطوط روند است.

همگرایی Trendlines

همگرایی خطوط روند به وقتی می گویند که دو یا چند خط روند به سمت یکدیگر حرکت می کنند. این حالت می تواند به دو طریق اتفاق بیافتد:

1 - روندهای مختلف در یک بازه زمانی مشابه ، مانند خط روند MA10 و خط روند MA50 در نمودار 1 ساعته ، می توانند همگرا شوند (به هم نزدیک شوند یا حتی در واقع به یک سطح قیمت مشخص برسند).

2 - ترندها در نمودارهای زمانی مختلف رسم شوند، مانند نمودار 1 ساعته و نمودار 4 ساعته ، می توانند تقریباً درهمان سطح قیمت همگرا شوند.

به راحتی می توانید نمونه ای از نکته "1" را که قبلاً به آن اشاره شد را در نمودار بالا مشاهده کنید. اما ببینیم آیا می توانیم با نگاهی به نمودار جدول زمانی 1 ساعته، نمونه ای از نکته "2" را پیدا کنیم؟

بسیار خوب، توجه کنید که روند اصلی، همانطور که در هر دو نمودار 4 ساعته و 1 ساعته ظاهر می شود ، در حدود سطوح 0.7080 تا 0.7100 پایین می روند. حالا ، چطور این کار مفید می شود؟ خوب، صرفا برای یک چیز، قرار گرفتن خطوط چندگانه روند در یک سطح، نشان دهنده قدرت مضاعف ترند در سطح قیمت است.

در ثانی، این سطح می تواند نقطه خوبی باشد که در آن می توان سفارش خرید را برای ورود به بازار قرار داد. البته در نمودار داریم یک چرخش را در بازار می بینیم که به حالت صعودی حرکت می کند و شاید بخواهید آن را ملاک قرار دهید و بر آن مبنا سرمایه گذاری کنید. اما واقعیت این است که هر دو خط روند تایم فریم ها نشان می دهند که قیمت به خوبی در بالای خط روند در حرکت است.

البته این احتمال وجود دارد که دوباره عقب نشینی کند ، کمی به سمت پایین بازگردد و قیمت دربرخی نقاط تماس با خطوط ترند را تجربه کند.

و این یک اطلاعات خوب دیگری را به ما می دهد: اگر قیمت به اندازه ای کاهش یابد که به زیر خطوط ترند موجود، بویژه پائینتر از محدود close روزانه، حرکت کند، باید این احتمال را در نظر گرفت که این روند طولانی مدت نخواهد بود و ممکن است بازار به عقب برگردد. به همین دلیل منطقی است که دستور توقف ضرر را در جایی درست زیر سطح 0.7020 قرار دهیم ، حدود 60 پیپ پائینتر از نقطه ورود 0.7080.

بسیار خوب ، بنابراین ما تا اینجا خطوط روند چندگانه سطوح قیمتی، نقاط احتمالی ورود Buy، محدوده احتمالی توقف و پتانسیل بالقوه برگشت سطح قیمتی بازار را تشخیص دادیم.

شما می توانید نکات دیگری را نیز در نمودارها برای خودتان آنالیز کنید.

توجه كنید كه EMA100 در نمودار 1 ساعته تقریباً مطابق با خط EMA50 در نمودار 4 ساعته است ، هر دو در سطح 0.7160 قرار می گیرند. هم چنین، می توان به دید همگرائی چندگانه خطوط روند به آنها نگاه کرد و سطح بالقوه مهم دیگری را برای شناسایی بازار ارائه داد.

اهمیت روندهای همگرا

همگرایی روند مهم است ، اولا برای اینکه نشانه ای از قوی تر بودن روند را نشان می دهد ، و ثانیا نشانه ای از قدرت کلی بیشتر روند در هنگام همگرایی روند چندگانه را نشان می دهد.

برعکس ، اما اگر هیچ همگرایی در روند ها وجود نداشته باشد ، یا اگر در حقیقت روندهای مختلف ترسیم شده در نمودارهای مختلف و در بازه های زمانی مختلف نشانگر ها روند متضاد را نشان دهند (مانند روند صعودی در نمودار 15 دقیقه ای ، اما روند نزولی در نمودار 1 ساعته) ، بیانگر ضعف روند خواهد بود.

روندهای بالا رونده

یکی از بهترین شاخص های روند بلند مدت ، چیزی است که من از آن به عنوان "روند های بالا رونده" یاد می کنم.

این عبارت به خطوط روندی اشاره دارد که حرکت برگشت صعودی را اول روی تایم فریم های پائین – مانند تایم فریم 5 دقیقه یا 15 دقیقه – آغاز می کنند و بعد تائید را روی تایم فریم های بلند مدت تر – مانند 1 ساعته، 4 ساعته، روزانه و هفتگی – دریافت می کنند همچنین پی در پی به سمت بالا حرکت می کنند، به طوری که سرانجام همه روندهای زمانی در همان جهت حرکت کنند.

"روند های پائین رونده" نیز به برگشت حرکت تدریجی به سمت پائین تایم فریم های متوالی ابتدا از تایم فریم های کوتاه مدت تا به تایم فریم های بلند مدت تر اشاره دارد.

رفتن به هرکدام از دو جهت ، افزایش تأیید روند در تایم فریم زمانی پیاپی بالاتر نشان دهنده تأیید بسیار قوی روند است.

مشکل و راه حل

با همه این توصیفات، این که دائماً نیم دوجین تایم فریم را دائما برای همگرائی چک کنیم کمی مشکل خواهد بود ، کمی مشکل خواهد بود.

یکی از راه حل ها آنست با بررسی اولیه نشانه ای از روندهای همگرا دریافت کنید و سپس جدی تر مراحل توضیح داده شده را دنبال کنید. بعلاوه ، با کسب کمی تجربه میتوان برخی از تایم فریم ها را نادیده فرض کرد ، و به چندین شاخص مختلف در چندین نمودار مختلف بسنده کرد.

امیدوارم این مقاله کمکی برای درک خطوط روند چند گانه به شما نموده باشد. نظرات شما کمکی به ادامه کار ما خواهد بود.

  انتشار : ۱۶ فروردین ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 175

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

آموزش تجارت الکترونیک - ترید ارز های دیجیتال - استراتژی های حرفه ای

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما