کلیه مطالب LovelyCrypto از بهترین تریدر های حرفه ای دنیا ترجمه شده است .

محل لوگو

ریپل چیست - XRP


XRP چیست؟
برای شروع ، درک تفاوت بین XRP ، Ripple و RippleNet مهم است. XRP ارزی است که روی یک پلتفرم پرداخت دیجیتال به نام RippleNet کار می کند و در بالاترین سطح یک بانک اطلاعاتی به نام XRP Ledger قرار دارد. در حالی که RippleNet توسط شرکتی به نام Ripple اداره می شود ، XRP Ledger اپن سورس است و مبتنی بر بلاکچین نیست ، بلکه بیشتر یک پایگاه داده است.

پلتفرم سیستم پرداخت RippleNet یک سیستم تسویه حساب بسیار وسیع لحظه ای (RTGS) است که هدف آن امکان انجام معاملات پولی فوری در سطح جهانی است. با اینکه XRP ارز رمزنگاری شده بومی XRP Ledger است ، با اینحال می توان هر ارزی را برای معامله در این سیستم مالی استفاده کرد.

ایده پشت پلتفرم پرداخت Ripple برای اولین بار در سال 2004 توسط Ryan Fugger ابراز شد ، اما این پروژه در سال 2012 توسط Jed McCaleb و Chris Larson عملا شروع به کار کرد. (در آن زمان OpenCoin نیز نامیده می شد) .

XRP چگونه کار می کند؟
XRP توسط Ripple ایجاد شد تا یک گزینه سریع ، کم هزینه و جایگزین برای سایر دارایی های دیجیتال و سیستم های پرداخت پولی موجود مانند SWIFT باشد.

دفتر کل RippleNet توسط جامعه جهانی XRP  نگهداری می شود و شرکت Ripple به عنوان عضوی فعال در آن جامعه فعالیت دارد. 

XRP Ledger معاملات را تقریباً هر 3-5 ثانیه یکبار ، و یا هر زمان که نود های اعتبار دهنده مستقل صحت و درستی دستور و اعتبار پرداخت XRP تائید کند ، را پردازش می کند. اینکار دقیقا مانند صحت سنجی استخراج بیت کوین صورت می گیرد.

 هر کسی می تواند یک نود اعتبارسنج Ripple باشد و در حال حاضر فهرستی از دانشگاه ها ، موسسات مالی و غیره این کار را برای Ripple انجام می دهند .

چگونه می توان XRP خریداری کرد؟

 

در حال حاضر صرافی های بسیاری در ایران امکان فروش و نگهداری XRP را به مشتریان خود می دهند.

 

  انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 38

دیدگاه های کاربران (0)

آموزش تجارت الکترونیک - ترید ارز های دیجیتال - استراتژی های حرفه ای

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما